Jak skutecznie przedstawić ofertę handlową?
News

Jak skutecznie przedstawić ofertę handlową?

05.11.2019
Jeśli prowadzimy firmę, wiemy jak ważną rolę w relacjach biznesowych odgrywa oferta handlowa. Odpowiednio napisana i skomponowana może stanowić początek wieloletniej współpracy z niejednym klientem. Zdarza się jednak, że nie jesteśmy do końca przekonani jak tego typu dokument powinien wyglądać i jaką formę powinniśmy mu nadać. Lawirujemy między opcjami krótkiego maila, kilkustronnego opracowania i zdecydowanie dłużej formy drukowanej. Boimy się, że zbyt zwięzła wersja zrobi złe wrażenie na potencjalnym usługobiorcy, ale wiemy również, że zbyt długi i szczegółowy tekst także może okazać się porażką. Co więc powinniśmy zawrzeć w naszej ofercie handlowej, by zainteresować nią przyszłego klienta? Jak ją przygotować, by zwrócić jego uwagę na naszą firmę? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej.

Punkty kluczowe, czyli o czym pamiętać przedstawiając ofertę

Podstawy

W naszej ofercie handlowej powinny znaleźć się następujące elementy:

  • Strona pierwsza z tytułem, nazwą firmy, do której kierujemy naszą ofertę, danymi osoby kontaktowej, datą sporządzania i ważności oferty oraz informacjami dotyczącymi nr NIP, KRS oraz kapitału zakładowego
  • Spis treści – w przypadku dłuższych dokumentów
  • Krótki opis firmy – czym się zajmuje, jak długo działa, jaka jest jej misja, jakimi wartościami kierują się jej pracownicy

Zakres usług

W naszej ofercie zawrzyjmy szczegółowy i jednocześnie interesujący opis usług i produktów, które proponujemy. Zanim jednak się za to zabierzemy, dokładnie przestudiujmy czym zajmuje się klient, do którego kierujemy ofertę i które z naszych usług mogą okazać się dla niego najbardziej interesujące. Postarajmy się, by nasza oferta była w najwyższym stopniu zorientowana na jego potrzeby. Nigdy nie posługujmy się ogólnymi stwierdzeniami, z których niewiele wynika.

Portfolio i referencje

Wielu przedsiębiorców decyzję o współpracy z inną firmą opiera na opinii, jaka o niej panuje. Z tego powodu do naszej oferty warto dołączyć portfolio klientów, z którymi do tej pory pracowaliśmy (w formie logotypów) oraz skomponowane przez nich referencje i różnego rodzaju świadectwa wspólnego sukcesu.

Teczki ofertowe, czyli jak zrobić dobre wrażenie na kliencie

Skoro wiemy już co zawrzeć w naszej ofercie, to zastanówmy się teraz jak powinna wyglądać jej wersja doskonała. Choć oczywiście wszystko zależy od profilu firmy, którą kierujemy oraz od klientów, na których nam zależy, to istnieją pewne ogólne zasady tworzenia dobrze prezentującego się dokumentu.

Przede wszystkim nasza oferta powinna być przejrzysta. Klient, który będzie ją czytał nie może mieć żadnych problemów ze znalezieniem interesujących go treści. Oprócz tego, pamiętajmy również o poprawnym formułowaniu zdań i jasnym przekazie. Zadbajmy także o odpowiednią kolorystkę całości, dzięki której dokument będzie przyjemniejszy dla oka.

Jeśli chodzi o formę oferty, to choć te przesyłane mailowo cieszą się ostatnio ogromną popularnością, to dokumenty wręczane osobiście robią dużo lepsze wrażenie. Z tego powodu, dobrym pomysłem jest postawienie na teczki ofertowe, które zaprojektowane i wykonane przez profesjonalną firmę okażą się wspaniałą wizytówką naszego biznesu.

News Ile kosztuje kilowatogodzina prądu w Polsce? Ceny energii w Polsce 2021

Energia elektryczna to luksus, do którego przywykliśmy. Choć obecnie każde mieszkanie posiada prąd, rachunki Twoje i Twoich znajomych mogą się znacząco różnić. Ile kosztuje kilowatogodzina prądu? Przedstawiamy ceny prądu w Polsce 2021. czytaj więcej

News Sprzedaż w czasach zarazy

Jak sprzedawać produkty i usługi B2B w czasie epidemii, gdy spotkania z przedstawicielami handlowymi są ograniczone do minimum? Podczas spotkań online lub rozmów telefonicznych, oczywiście. Jak zatem maksymalnie ułatwić pracę handlowcom, jakie narzędzia zapewnić, aby mogli pracować jak najbardziej efektywnie? Oferta Grandstream – globalnego dostawcy rozwiązań telekomunikacyjnych VoIP, to propozycja zdecydowanie warta rozważenia. czytaj więcej

News MŚP 2.0 – jak usprawnić komunikację w małej i średniej firmie?

Unowocześnienie procesu obsługi klientów, usprawnienie obiegu informacji, zwiększenie jakości i skuteczności działania to cele, jakie stawia sobie każda firma, bez względu na zasięg działania czy liczbę zatrudnionych pracowników. Zarządzający firmami z sektora MŚP szczególnie baczną uwagę zwracają na efektywność przy jednoczesnym obniżaniu kosztów. Szczególnie dzisiaj, w dobie pandemii, która wymusza digitalizację wielu procesów. Jak skutecznie się komunikować, jednocześnie dbając o firmowe wydatki? Odpowiedzią na te wyzwania są rozwiązania telekomunikacyjne VoIP oferowane przez Grandstream, czyli sprawdzony, znany na całym świecie system pozwalający małym i średnim przedsiębiorstwom korzystać z możliwości dostępnych kiedyś tylko dla dużych korporacji. czytaj więcej

News Gdzie szukać opinii o operatorach telekomunikacyjnych i jak znaleźć najlepszą ofertę dla siebie?

Wiele osób nie ma pojęcia, jak znaleźć najlepszego operatora telekomunikacyjnego. Oczywistym jest, że każdy posiada zupełnie inne potrzeby. Cel jest jeden – znaleźć pakiet przystosowany do osobistych wymagań, a jednocześnie niedrogi. Warto jest wziąć pod uwagę nie tylko wiodących operatorów, ale również tych mniej popularnych. Gdzie znaleźć potrzebne informacje? Wszystko opisano poniżej. czytaj więcej