Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną!
News

Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną!

29.05.2024
Obecność firm w internecie jest dziś obowiązkowa, stanowi bowiem swoistą legitymizację marki w oczach klientów. Z uwagi na fakt, iż codziennie miliardy ludzi spędza czas na przeglądaniu zamieszczonych w sieci treści, przestrzeń ta oferuje ogromne możliwości marketingowe. Aby właściwie je wykorzystać, warto podjąć współpracę z agencją interaktywną.

Czym jest agencja interaktywna?

Agencja interaktywna, nazywana również agencją cyfrową, to firma zajmująca się prowadzeniem działań z zakresu marketingu internetowego. Specjalizuje się w tworzeniu i realizacji strategii marketingowych w sieci i dbaniu o budowę wizerunku firmy. W przeciwieństwie do tradycyjnych agencji reklamowych, agencja interaktywna nie podejmuje działań związanych z kampaniami reklamowymi w mediach tradycyjnych, takich jak prasa drukowana, radio oraz telewizja. Oferowane przez nią usługi mogą się różnić w zależności od indywidualnych założeń właściciela i zatrudnianych specjalistów.

Usługi oferowane przez agencję interaktywną

Wśród usług oferowanych przez agencję interaktywną należy wymienić przede wszystkim projektowanie i pozycjonowanie stron internetowych, kreowanie wizerunku marki oraz tworzenie kampanii reklamowych w sieci.

Projektowanie stron internetowych

Agencje interaktywne zajmują się projektowaniem stron internetowych, niezbędnych w budowaniu widoczności marki online. Dokładają one wszelkich starań, by witryna zawierała najistotniejsze informacje na temat firmy, skutecznie prezentowała jej ofertę i reklamowała dostępne produkty oraz usługi.

 

Profesjonalne agencje interaktywne dbają również o to, by projektowana przez nie strona internetowa spełniała wymogi UX, czyli user experience. Sprowadza się to do zapewnienia dostępności, tożsamości i identyfikacji wizualnej oraz łatwej nawigacji, czytelności zamieszczonych treści i formularzy, jak również dopracowania funkcji e-commerce i responsywności mobile friendly.

Pozycjonowanie stron internetowych

Agencje interaktywne oferują usługę pozycjonowania stron internetowych, polegającą na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce. W celu zapewnienia klientowi jak najlepszych wyników, tworzą one i realizują strategię SEO oraz, jeżeli zachodzi taka potrzeba, wykorzystują pozycjonowanie lokalne.

Kreowanie wizerunku marki

Kreowanie wizerunku marki przez agencje interaktywne polega na tworzeniu skutecznej strategii budowania wizerunku online i realizowaniu jej w celu osiągnięcia planowanych rezultatów. Często zakłada to wykorzystanie mediów społecznościowych. Platformy tego typu pozwalają bowiem marce zaznaczyć swoją obecność na rynku i stać się bardziej rozpoznawalną. Sprzyja to kreowaniu pozytywnego wizerunku i przyczynia się do pozyskiwania nowych klientów oraz utrzymania klientów dotychczasowych.

Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną - kreowanie wizerunku marki

Tworzenie kampanii reklamowych w sieci

Agencja interaktywna zajmuje się tworzeniem kampanii reklamowych w sieci. Wykorzystuje w tym celu takie narzędzia, jak:

  • Google Ads, czyli system reklamowy firmy Google, służący do planowania, uruchamiania oraz wyświetlania reklam sponsorowanych, który pozwala prowadzić różnorodne kampanie i uruchamiać reklamy z dnia na dzień, jak również uzyskać wzrost widoczności strony internetowej reklamodawcy i nakłonić odbiorcę do określonego działania,
  • media społecznościowe, które oferują możliwość płatnego promowania produktów oraz usług i pozwalają tworzyć bezpośrednie, osobiste i angażujące reklamy dostosowane do indywidualnych cech i potrzeb danej grupy docelowej, przez co są niezwykle skuteczne w budowaniu zaufania potencjalnego klienta,
  • content marketing, czyli marketing treści, zakładający publikację i promocję treści wartościowych dla określonej grupy odbiorców celem pozyskania stałego grona klientów.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji interaktywnej?

Przy wyborze agencji interaktywnej należy zwrócić uwagę na jej doświadczenie w branży i zapoznać się z opiniami jej dotychczasowych klientów. Warto również przeanalizować case studies, pozwoli to bowiem ocenić skuteczność działań agencji i zweryfikować to, czy realizowane przez nią kampanie przekładają się na korzyści biznesowe. Przed podpisaniem kontraktu z agencją interaktywną należy ponadto upewnić się, że oferuje ona klarowne warunki współpracy. Istotne jest dokładne przeanalizowanie dokumentu umowy, ze szczególnym uwzględnieniem zapisów dotyczących czasu trwania i modelu rozliczeń, kar umownych oraz sposobu wypowiedzenia zobowiązania.

 

Dodatkowo, warto upewnić się, że kontakt z agencją interaktywną nie jest utrudniony i że systematycznie raportuje ona wyniki prowadzonych działań.

Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną - przyciąganie klientów

Korzyści wynikające ze współpracy z agencją interaktywną

Dzięki nawiązaniu współpracy np. z polecaną agencją interaktywną LTB firma może osiągnąć liczne korzyści. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim:

  • stworzenie skutecznej strategii marketingowej online,
  • zwiększenie obecności marki w sieci,
  • zbudowanie pozytywnego wizerunku marki,
  • optymalizację strony internetowej pod kątem marketingu online,
  • pozyskanie nowych klientów,
  • zwiększenie zaangażowania i lojalności dotychczasowych klientów,
  • efektywną promocję produktów i usług w sieci.

Dzięki wsparciu agencji interaktywnej firma może również uzyskać zwiększenie współczynnika konwersji zakupowej i minimalizację wskaźnika odrzuceń.

 

News Dropshipping – na czym polega?

Czy masz świetny pomysł na sklep internetowy, ale nie wiesz, od czego zacząć? Dropshipping może być właśnie tym rozwiązaniem! Jest to idealne rozwiązanie, jeśli twoja firma jest mała lub średnia, ponieważ pozwala zaoszczędzić pieniądze na początkowych kosztach rozpoczęcia działalności. Czym jest dropshipping i jakie są o nim opinie? czytaj więcej

News Jak zostać serwisantem telefonów? Najważniejsze informacje

Smartfony i klasyczne telefony komórkowe wkroczyły w nasze życie dość nagle i zupełnie je zmieniły. Początkowo były to urządzenia, w przypadku których podstawowe naprawy, takie jak wymiana baterii, mogły być przeprowadzane przez każdego, kto choć trochę orientował się w temacie nowych technologii. Dalszy rozwój tych urządzeń i rosnący poziom ich skomplikowania spowodowały jednak, że żeby naprawić nowoczesnego smartfona, trzeba udać się do serwisu lub skorzystać z usług serwisanta. To stwarza szansę na nową ścieżkę kariery dla każdego zainteresowanego tego typu pracą. czytaj więcej

News Dlaczego pomimo natłoku agencji interaktywnych, tylko kilka z nich obsługuje większość klientów?

Przeniesienie się marketingu do Internetu spowodowało, że agencje interaktywne zaczęły „wyrastać jak grzyby po deszczu”. Chociaż możemy znaleźć setki ofert takich firm, to kiedy się z nimi zapoznamy, zauważymy, że na rynku jest tylko kilku liczących się graczy. Dlaczego? czytaj więcej

News Czym zajmuje się agencja interaktywna?

Agencja interaktywna stanowi odpowiedź na potrzeby zmieniającego się świata. O ile większość z nas bez kłopotu odpowie na pytanie, czym zajmuje się agencja reklamowa, o tyle temat agencji interaktywnej wydaje się bardziej skomplikowany. Dowiedz się, czym jest ta specjalistyczna firma i kto skorzysta z jej usług.

1. Agencja interaktywna - co to jest?
2. Dla kogo agencja interaktywna?
3. Jak wybrać dobrą agencję interaktywną? czytaj więcej

News Avaya przejmuje Spoken Communications

Najnowsza inwestycja firmy Avaya w chmurę zapewnia klientom elastyczne rozwiązania dla publicznych, prywatnych i hybrydowych środowisk przetwarzania w chmurze. czytaj więcej