Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań
News

Brak wyjścia „na miasto” lub nie można dodzwonić się do Twojej firmy? Twój biznes wymaga nowych rozwiązań

06.07.2018
Jeśli w twojej firmie jest centrala telefoniczna, to nieodłącznym elementem są też linie telefoniczne, które są do niej podłączone. Dzięki temu możesz swobodnie dzwonić ze swojego telefonu na biurku. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy do centrali jest podłączonych mniej linii telefonicznych, niż osób które chcą zadzwonić „na miasto”. A jeśli nawet wszyscy mogą dzwonić na zewnątrz firmy w jednym czasie, to już nikt do twojej firmy nie może się dodzwonić, ponieważ wszystkie linie są już zajęte przez pracowników firmy. Co wtedy?

W tradycyjnych rozwiązaniach telekomunikacyjnych, do systemów typu centrala telefoniczna podłączane są linie telefoniczne w odpowiedniej, zaplanowanej i wymaganej ilości. Ale UWAGA! Nie można ich podłączać w nieskończoność. Dlaczego? Ponieważ taka centrala telefoniczna ma fizyczne ograniczenia w postaci portów telefonicznych do których można takie linie telefoniczne podłączać. Ta uwaga dotyczy oczywiście tradycyjnych rozwiązań, ponieważ w obecnych rozwiązaniach typu centrala IPPBX i wirtualna centrala telefoniczna nie ma takich ograniczeń. Sprawdźmy dlaczego.

 

Powodem dla którego w obecnych systemach telekomunikacyjnych nie istnieją ograniczenia w postaci linii miejskich, jest to, że de facto ich nie ma, a dokładniej nie są to linie fizyczne, dlatego takie ograniczenia nie istnieją. Jeśli w swojej organizacji zastosujemy fizyczną centralę typu IPPBX, to ze światem zewnętrznym będziemy komunikować się poprzez łącze SIP Trunk. W przypadku wirtualnej centrali telefonicznej, każdy telefon będzie miał swój kanał do rozmów telefonicznych, więc każdy użytkownik będzie miał swoje łącze do dzwonienia. Ale gdzie jest haczyk?

 

Niestety nie ma tu żadnego haczyka, ponieważ SIP Trunk to łącze telefoniczne, które może zawierać dowolną liczbę kanałów do rozmów. Minimalna liczba to oczywiście 1, ale maksymalna w zasadzie nie istnieje, co więcej może być to dowolna liczba kanałów w przeciwieństwie do znanych nam rozwiązań typu łącza cyfrowe ISDN, w których mieliśmy do wyboru 2 lub 30 kanałów lub wielokrotność 5-ciu, ale w tym przypadku operator sprzedawał najlepiej nie mniej niż 15 kanałów. Trudne do zrozumienia w dzisiejszych czasach, dlatego w SIP Trunku możemy mieć na przykład 13 kanałów, 18 kanałów, albo 27 kanałów, a jeśli jest taka potrzeba, to 56 kanałów do rozmów telefonicznych. Nasza decyzja.

 

Co więcej, tradycyjne rozwiązania dawały możliwość wpięcia linii telefonicznych tylko w danej lokalizacji, tam gdzie znajdowała się centrala telefoniczna, natomiast w centralach IPPBX lokalizacja urządzenia może być dowolna i można ją przenosić z miejsca na miejsce bez konieczności uzależniania się od dostępności tradycyjnych, fizycznych linii telefonicznych i to tylko w obrębie tej samej strefy numeracyjnej. W centrali IPPBX możemy mieć podłączonych również kilka łączy SIP Trunk, z numeracją z dowolnych stref numeracyjnych, numeracją komórkową lub/i międzynarodową.

 

A co z wirtualną centralą telefoniczną? Tak jak w przypadku wcześniej opisanej centrali IPPBX i łącza SIP Trunk, tak i tutaj nie ma ograniczeń ilościowych. Każdy telefon ma swoją linię telefoniczną, ale jeśli dany użytkownik potrzebuje większej liczby linii telefonicznych, a telefon daje taką możliwość, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie linie zaprogramować w telefonie (zwróć uwagę na słowo „zaprogramować”, nie „podłączyć” – nie ma tu fizycznej linii telefonicznej, kabli telefonicznych które doprowadza operator usługi). Co więcej, linie telefoniczne podobnie jak w przypadku łączy SIP Trunk, mogą mieć różne numery, z różnych miast, z sieci komórkowej lub numery zagraniczne. Tak więc nasz telefon może swobodnie obsłużyć połączenia z różnych stref numeracyjnych, bez konieczności tworzenia oddziałów firmy w różnych lokalizacjach geograficznych. Wszystko w jednym miejscu.

 

Dlatego jeśli planujesz wymianę centrali telefonicznej, przenosisz się do nowej lokalizacji lub twoja obecna centrala telefoniczna zepsuła się, rozważ skorzystanie z rozwiązań typu centrala IPPBX z łączem SIP Trunk lub wirtualna centrala telefoniczna. Oba rozwiązania swobodnie podłączysz do Internetu z którego i tak twoja firma musi korzystać i w ten sposób rozwiążesz problem dostępności linii telefonicznych dla swoich pracowników oraz problem dodzwanialności do twojej firmy.

News Dlaczego pomimo natłoku agencji interaktywnych, tylko kilka z nich obsługuje większość klientów?

Przeniesienie się marketingu do Internetu spowodowało, że agencje interaktywne zaczęły „wyrastać jak grzyby po deszczu”. Chociaż możemy znaleźć setki ofert takich firm, to kiedy się z nimi zapoznamy, zauważymy, że na rynku jest tylko kilku liczących się graczy. Dlaczego? czytaj więcej

News Etui na telefon - wybierz najlepsze dla swojego smartfona!

Chcesz, aby Twój smartfon służył Ci przez wiele lat? W takim razie musisz odpowiednio chronić go podczas codziennego użytkowania. A w tym pomoże Ci oczywiście właściwie dopasowane etui na telefon. Zobacz, jak wybrać obudowę, która będzie skutecznie zapobiegać wszelkim uszkodzeniom. czytaj więcej

News Co to Blik i jak działa?

Transakcje bezgotówkowe co o nich wiesz? My całkiem sporo i dzisiaj pomówimy o jednej z nich, a konkretnie BLIKu, czyli płatności telefonem. Banki nie zasypują gruszek w popiele ciągle rozszerzają swoje możliwości zachęcając ludzi do częstszego obrotu pieniędzmi i korzystania z ich usług. Dzisiaj bez problemu przez internet zaciągniesz kredyt, ustanowisz limity na karcie czy sprawdzić historię przelewów. Obecnie najpopularniejszą opcją na dokonywanie płatności w sklepach jest karta debetowa lub kredytowa, gotówka schodzi na dalszy plan a prawdopodobnie niedługo ustąpi miejsca technologii BLIK. W tym artykule pokażemy Ci czym jest BLIK i dlaczego warto się nim zainteresować. czytaj więcej

Case Study Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy? czytaj więcej