Rynek MVNO przeżywa w obliczu trwającej wojny cenowej „ciężkie chwile”. Aby zachować konkurencyjność i przyciągać klientów, stawki komórkowych operatorów alternatywnych powinny być mniejsze niż 0,30 zł / min.
Zapewne z tego powodu z rynku całkowicie wycofuje się telefonia WP Mobi, która działa od 27 sierpnia 2007 r. Do końca maja 2009 r. użytkownicy WP Mobi mogą bezpłatnie przenieść numer do innego operatora lub odzyskać niewykorzystane środki z doładowań. Szacuje się, że w okresie świetności z WP Mobi korzystało około 2,5 tys. użytkowników, z których dotąd pozostało około 1 tys.
Ze względu na niekorzystną koniunkturę gospodarczą uruchomienie przez Allegro własnych usług MVNO (planowane na 1 kw. tego roku) zostało odwołane.
Nastąpiła również zmiana właściciela marki Mobilking. Dotychczasowy właściciel, czeski fundusz Penta Investmens poinformował, że sprzedał udziały Mobilkinga spółce MoCoHub Technology, która jest związana z MNI. Decyzję sprzedażową fundusz tłumaczy zbyt małą rentownością inwestycji.
CenterNet podtrzymuje deklaracje uruchomienia swoich usług przed końcem maja 2009 r. pomimo tego, że zmienił partnera zapewniającego dostęp do infrastruktury. CenterNet zrezygnował z usług Centertela i podpisał na początku maja porozumienie z Polkomtelem. W chwili obecnej CenterNet posiada już pierwszą kartę SIM działającą w roamingu krajowym. Pierwsze własne nadajniki mają zostać uruchomione w Toruniu jeszcze przed końcem maja 2009 r. Nieznana jest jeszcze nazwa marki pod którą będą świadczone usługi. Wiadomo natomiast, że CenterNet zamierza być operatorem dwóch marek MVNO: „W Rodzinie” – powiązanej z fundacją Lux Veritas oraz dla sieci komórkowej skierowanej do wędkarzy – wprowadzanej we współpracy z portalem Rybobranie.pl.
Nowym graczem na rynku jest sieć MVNO GaduAir, która uruchomiła swoje usługi 18 maja 2009 r. Sieć ta działa w oparciu o infrastrukturę Polkomtela. GaduAir wprowadza stawkę na połączenia głosowe na poziomie 0,29 zł (oprócz Play i Cyfrowego Polsatu), ale oferta skierowana jest głównie do osób korzystających z usług transmisji danych. Numer telefoniczny jest jednocześnie numerem Gadu-Gadu i każdy użytkownik otrzymuje możliwość bezpłatnego korzystania z komunikatora w komórce. Ważność konta po doładowaniu za 10 zł wynosi 90 dni. Oprócz tego dostępne są także pakiety minut oraz pakiety transmisji danych, a także usługi powiązane z korzystaniem z komunikatora Gadu-Gadu oraz serwisami Moja Generacja i Blip.pl.
źródło: Audytel
News Responsywność to podstawa - jak tworzyć strony na każde urządzenie?
W erze cyfrowej, gdzie użytkownicy każdego dnia korzystają z niezliczonej liczby urządzeń do surfowania w sieci, responsywność stron internetowych nie jest już dodatkiem, lecz koniecznością. To fundamentalny krok do zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej na rynku online. Agencja Reklamowa Green Parrot, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach marketingowych, doskonale rozumie, jak ważne jest tworzenie stron internetowych dostosowanych do różnych ekranów. W niniejszym artykule dowiesz się, jak projektować elastyczne i estetyczne strony, które działają płynnie na każdym urządzeniu.
czytaj więcej