Archiwalne

Wydatki urzytkowników na telefonię mobilną spadają - Ericsson poleca rozwiązanie Dynamic Discount

05.08.2009

Ericsson oferuje operatorom Dynamic Discount podnoszący zysk operatora uzyskiwany od pojedynczego użytkownika (tzw. ARPU). Dynamic Discount wzmacnia lojalność abonentów w stosunku do operatora. Jeżeli operatorzy telefonii mobilnej wdrożą to rozwiązanie w Polsce, abonenci otrzymają możliwość wykonywania tańszych połączeń.

Wprowadzenie rozwiązania Dynamic Discount przez operatora pozwoli abonentowi na sprawdzenie na wyświetlaczu swojego telefonu, jaki rabat na rozmowy przysługuje mu w danej chwili, w określonym miejscu. Podczas małego ruchu w sieci ceny poszczególnych połączeń mogą być niższe nawet o 99%.

Usługa Dynamic Discount jest dostępna dla wszystkich użytkowników, których należności naliczane są w czasie rzeczywistym. Uaktywnienie usługi następuje po wpisaniu odpowiedniego kodu. Rozwiązanie Dynamic Discount oznacza zupełnie nowy sposób wyceny usług telekomunikacyjnych, który motywuje użytkowników do nawiązywania połączeń w promocyjnych cenach. Operator, który zdecyduje się na wdrożenie Dynamic Discount w Polsce zyska istotną przewagę konkurencyjną.

Główny Urząd Statystyczny w opublikowanej właśnie „Informacji o Sytuacji Społeczno-Gospodarczej Kraju” dotyczącej I półrocza 2009 roku wskazuje na wzrost liczby abonentów telefonii mobilnej o 6,5 proc. w stosunku do zeszłego roku. Według analiz GUS 44,4 mln abonentów w Polsce posiada telefon komórkowy. Rosnącemu zainteresowaniu telefonią  mobilną towarzyszy spadek liczby stacjonarnych łączy głównych o 5,8 proc. w porównaniu z 2008 rokiem.

Jednocześnie raport „Worldwide Mood of the World 2009 Factbook” opublikowany przez GfK Roper pokazuje, że 22 proc. Polaków dokonało znacznych cięć w swoich wydatkach związanych z telefonią komórkową. To drugi, zaraz po wydatkach na energię w gospodarstwie domowym koszt, którego zmniejszenie deklarują Polacy.

W 2008 roku Ericsson otrzymał wyróżnienie za usługę Dynamic Discount w kategorii najbardziej nowatorskie rozwiązanie  w konkursie AfricaCom. Wprowadzenie rozwiązania Dynamic Discount w sieci afrykańskiego operatora MTN spowodowało zwiększenie przeciętnego dochodu uzyskiwanego od pojedynczego abonenta o 5 proc. w skali  (ARPU).

źródło: Ericsson

News 5 wskazówek, jak stworzyć szybką i zoptymalizowaną stronę internetową

Jeśli chcemy, żeby naszą stronę internetową odwiedzało jak najwięcej użytkowników i żeby łatwo było znaleźć ją w wyszukiwarce, powinniśmy zadbać o to, aby spełniała kryteria wymienione we Wskazówkach dla Webmasterów Google. czytaj więcej

News Narzędzia światłowodowe - wybieramy profesjonalne rozwiązania dla montera i serwisanta sieci

Montaż i serwis światłowodów wymagają obecnie zaopatrzenia się w specjalistyczne narzędzia, które przede wszystkim umożliwiają wykonywanie zadań, jednak mają nie mniejszy wpływ na wydajność i wygodę pracy. Jeśli na co dzień zajmujesz się budową, obsługą lub testowaniem sieci, przygotowaliśmy dla ciebie małą podpowiedź, jakie rozwiązania będą szczególnie ważne dla kompleksowej obsługi serwisowej i konserwacyjnej światłowodów. Praca z takim narzędziami jest zdecydowanie bardziej komfortowa i efektywna. czytaj więcej

News Co to jest SEO?

SEO staje się coraz popularniejszą strategią marketingu internetowego. Znajduje zastosowanie zarówno w przypadku klasycznych stron firmowych, blogów, jak i sklepów e-commerce. Czym w praktyce jest ta strategia i jak wygląda jej wdrożenie? czytaj więcej

News Jakie działania składają się na pozycjonowanie?

Firmy, które chcą zaistnieć w Internecie, muszą zastanowić się nad rodzajem działań z zakresu e-marketingu dla swojej marki. Szczególną uwagę warto poświęcić pozycjonowaniu i SEO. Czym jest to pozycjonowanie, o którym tak dużo mówi się w Internecie? Jak to działa i dlaczego warto prowadzić tego typu działania reklamowe? Wyjaśniamy! czytaj więcej