Archiwalne

UPC Polska sygnatariuszem 'Porozumienia na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie'

18.09.2009

UPC jest kolejnym, po TP SA, operatorem telekomunikacyjnym, który podpisał „Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie”. Porozumienie jest dobrowolnym wkładem sygnatariuszy w zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa w Internecie poprzez ochronę przed szkodliwymi treściami takimi jak nielegalna pornografia czy nawoływanie do nienawiści.

Porozumienie opracowano pod patronatem Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania Elżbiety Radziszewskiej. Inicjatywę poparł również Urząd Komunikacji Elektronicznej.

„Zaufanie do usług cyfrowych i on-line ze strony użytkowników, staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na rozwój cyfrowej gospodarki. Ze względu na skalę i tempo zmian w komunikacji elektronicznej, liderzy rynku nie powinni poprzestawać jedynie na przestrzeganiu prawa. Dlatego stosujemy proaktywne strategie i praktyki, zmierzające do wzrostu ochrony użytkowników, szczególnie tych najmłodszych. Niniejsze porozumienie jest wyrazem takiego działania i doskonałym przykładem współpracy uczestników rynku w słusznej sprawie” - powiedział Simon Boyd, prezes UPC Polska.

Wszystkie instytucje, firmy i organizacje, które podpisały Porozumienie zobowiązały się m.in. do podejmowania indywidualnych i wspólnych działań komunikacyjnych i edukacyjnych, wypracowania i stosowania podobnych procedur postępowania wobec nielegalnych treści oraz zaangażowania w międzynarodowe inicjatywy dotyczące bezpieczeństwa dzieci w mediach elektronicznych.

„Cieszę się, że zainicjowane przez Grupę TP „Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie” zyskuje nowych, ważnych sygnatariuszy. Pokazuje to, że troska o bezpieczny Internet jest wspólna dla największych przedsiębiorstw rynku technologii komunikacyjnych i informacyjnych oraz organizacji pozarządowych i organów administracji państwowej. ”Porozumienie” żyje - już wkrótce do grona podmiotów współpracujących w jego ramach dołączą kolejni bardzo znaczący gracze, co pozwoli na szersze działania komunikacyjne i edukacyjne” - podsumowuje Maciej Witucki, prezes Grupy Telekomunikacja Polska.

Zawarte Porozumienie umożliwia skuteczniejszą walkę z zamieszczanymi w sieci nielegalnymi treściami. Ważnym punktem zawartym w Porozumieniu jest deklaracja dostawców stacjonarnego dostępu do sieci Internet dotycząca uzupełnienia usługi o oprogramowanie lub inne rozwiązania technologiczne w postaci kontroli rodzicielskiej ograniczającej dostęp najmłodszym użytkownikom sieci do szkodliwych treści.

Dotychczas Porozumienie podpisali: Telekomunikacja Polska, PTK Centertel, Wirtualna Polska, Fundacja Orange, Interia.pl, Fundacja Dzieci Niczyje (Helpline.org.pl), Kidprotect.pl, NASK (Dyżurnet.pl), Polskie Badania Internetu (PBI), ArcaBit oraz Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji (PIIT) zrzeszająca 151 firm oraz GIODO.

Działania UPC Polska na rzecz bezpieczeństwa w Internecie

Certyfikat Bezpiecznego Internetu dla UPC Polska
UPC Polska decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce, otrzymało Certyfikat UKE w kategorii Bezpieczny Internet. Certyfikat przyznawany jest firmom, które świadczą najwyższej jakości usługi oraz działają na rzecz bezpieczeństwa w Internecie.

Podręcznik UPC i Insafe: „Bezpieczeństwo w sieci – elementarz dla całej rodziny”
„Bezpieczeństwo w sieci – elementarz dla całej rodziny” – poradnik dla dzieci i rodziców przygotowany przez UPC we współpracy z Insafe (organizację powołana przez Komisję Europejską, propagującą bezpieczeństwo w sieci), cieszy się dużym uznaniem rodziców, nauczycieli i pedagogów. Publikacja jest bezpłatnie udostępniana podczas warsztatów, konferencji oraz szkoleń. Elektroniczna wersja podręcznika dostępna jest do pobrania ze strony www.upclive.pl/dzieci.

Warsztaty w pracowniach UPC
UPC Polska realizuje autorski program bezpłatnych warsztatów z bezpieczeństwa w sieci dla rodziców w 10 Pracowniach internetowych UPC w 9 miastach w Polsce. Warsztaty to spotkania rodziców z instruktorami e-Akademii, podczas których poznają niebezpieczne zachowania dzieci w Internecie, zagrożenia jakie dzieci napotykają w sieci oraz metody i narzędzia radzenia sobie z tym problemem.

UPC i ZHP
W ramach współpracy z Związkiem Harcerstwa Polskiego, UPC zorganizowało już dwa szkolenia dla kadry instruktorskiej ZHP, podczas których harcerze zapoznali się z zagadnieniami nt. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w sieci. Wspólna realizacja programu społecznego e-Akademia zakłada również udostępnienie harcerzom pracowni internetowych UPC oraz materiałów edukacyjnych do prowadzenia kursów dla dzieci i młodzież z zakresu bezpieczeństwa w sieci. Wspólna akcja UPC i ZHP została objęta patronatem Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Wydawnictwo Szkolne PWN
UPC aktywnie włączyło się do współprowadzenia warsztatów nt. bezpieczeństwa młodzieży w Internecie podczas konferencji dla nauczycieli informatyki szkół podstawowych i gimnazjów, organizowanych przez Wydawnictwo Szkolne PWN. Konferencje odbyły się w 9 największych miastach Polski (Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Kraków, Wrocław, Lublin, Katowice, Kielce, Łódź) od marca do maja 2009 roku. Podczas spotkań prezentowano ważne informacje na temat bezpieczeństwa w sieci oraz podręcznik opublikowany przez UPC i Insafe: „Bezpieczeństwo w sieci. Elementarz dla całej rodziny.”

e-Akademia UPC
e-Akademia jest wkładem UPC Polska w walkę z wykluczeniem technologicznym, przede wszystkim w zakresie obsługi Internetu przez osoby starsze (Akademia e-Seniora), jak również bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników sieci. Działania te są istotną częścią programu społecznego UPC - "W jednej społeczności”, który definiowany jest trzema pojęciami: Dostęp, Umiejętności, Możliwości.

źródło: UPC

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej