Archiwalne

UKE: analiza cen połączeń telefonii stacjonarnej

28.03.2008

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Urząd Komunikacji Elektronicznej dokonał analizy zmian cen połączeń w telefonii stacjonarnej w latach 2005-2007. Celem analizy jest pokazanie, jak kształtowały się opłaty za połączenia lokalne, międzystrefowe i międzynarodowe w ofertach operatorów:Telekomunikaca Polska S.A., Tele2 Polska Sp. z o.o., Netia S.A. i Telefonia Dialog S.A w latach 2005-2007.

Opracowanie zawiera porównanie opłat za połączenia realizowane zarówno w sieci operatora, jak i za pomocą numerów dostępowych NDS (numer dostępu do sieci - prefiks) oraz poprzez WLR (Wholesale Line Rental - przeniesiony abonament telefoniczny z TPSA).

Badanie wykazało, że zarówno ceny połączeń lokalnych, jak i międzystrefowych oferowanych przez poszczególnych operatorów w godzinach szczytu w roku 2007 w sieci operatorów były dość zróżnicowane. Operatorzy konkurowali między sobą pakietami bezpłatnych minut do wykorzystania oraz darmowymi wieczorami i weekendami w abonamencie. W 2007 r. niewiele było planów taryfowych, które nie zawierały tego rodzaju zachęt. Jednocześnie, im więcej było takich propozycji w ramach abonamentu, tym wyższy abonament i/lub opłatę za minutę połączenia poza abonamentem oferowano.

Wprowadzenie w lipcu 2006 r. usługi hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR) spowodowało możliwość kupowania przez operatorów alternatywnych abonamentu od Telekomunikacji Polskiej S.A. po stawkach hurtowych i odsprzedawania go klientom końcowym po cenach detalicznych niższych niż oferowane przez TP. W przypadku planów standardowych abonament w ramach WLR oferowany przez Telefonię Dialog (Taryfa Domowa Profil Podstawowy) był o ok. 18% niższy niż abonament Telekomunikacji Polskiej (Plan TP Standardowy), natomiast klienci Tele2 Polska w Cenniku Podstawowym płacili opłatę abonamentową o 10% niższą. Znaczne różnice dotyczyły także planów z darmowymi wieczorami i weekendami.

Korzystając z usługi hurtowego dostępu do sieci, operatorzy alternatywni mieli możliwość zaoferowania, w wielu planach taryfowych, również nieco korzystniejszych cen za połączenia niż oferowane przez TP w jej własnej sieci. Opłaty u operatorów alternatywnych były niższe od ok. 20% w przypadku połączeń lokalnych do ok. 11-40% w przypadku połączeń międzymiastowych.

Analizując ceny za połączenia międzynarodowe można zauważyć, iż cenniki tych usług przewidywały różne opcje taryfowe w zależności od kraju, z którym następowało połączenie. Operatorzy, walcząc o klientów, wprowadzali nowe plany taryfowe proponując w nich coraz niższe ceny. Porównując z rokiem 2005, Telekomunikacja Polska obniżyła opłaty za połączenia w sieci operatora o ok. 37%, natomiast Telefonia Dialog zmniejszyła ceny za ww. połączenia o ok. 55%. Netia S.A. utrzymała ceny na niezmienionym poziomie.

Nowe plany taryfowe skierowane są jednak tylko do nowych abonentów bądź do abonentów, którzy zdecydują się na zmianę planu taryfowego. Natomiast dla abonentów, którzy pozostaną przy dotychczasowych planach, ceny za połączenia międzynarodowe nie uległy zmianie.

Jak informuje UKE, coraz popularniejsze wśród użytkowników szerokopasmowego dostępu do Internetu stają się połączenia międzynarodowe przez Skype i Tlenofon. Tak realizowane połączenia, ze względu na niższe ceny, mogą stanowić alternatywę dla tradycyjnych połączeń międzynarodowych poprzez sieci stacjonarne.

Zobacz: Analiza zmiany cen połączeń w telefonii stacjonarnej w latach 2005-2007

źródło: UKE

Netia Nowe promocje Netii dla małego biznesu

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub małe firmy, wybierając internet (nawet 900 Mb/s) w Netii, otrzymają za symboliczną złotówkę Telewizją Osobistą i dostęp do HBO przez 2 miesiące gratis. W ramach letniej odsłony promocji MultiPlan Firma można też m.in. zakupić w bardzo atrakcyjnych cenach usługi mobilne. czytaj więcej

Netia Netia odświeżyła swoją ofertę promocyjną

W zależności o wybranego pakietu z TV, operator dodaje HBO HD (z HBO GO) przez 2 lub 3 miesiące gratis, bez zobowiązań. W cenie internetu światłowodowego 100 Mb/s (49,90 zł miesięcznie) przez pierwsze 3 miesiące Klienci otrzymają łącze o prędkości 300 Mb/s. Do internetu i pakietów na sieci własnej Netia dodaje gratis usługę mobilną z nielimitowanymi połączeniami głosowymi w Polsce. czytaj więcej

Netia Rusza konkurs Netii na innowacyjne produkty z obszaru ICT

Netia ogłosiła konkurs na innowacyjne produkty z obszaru IT, Big Data, digital marketing, WIFI i cloud dla klientów biznesowych. Celem i jednocześnie nagrodą w konkursie jest stworzenie z wybranymi partnerami nowych usług i produktów, które będą oferowane Klientom Netii. czytaj więcej

Netia Netia na podbój rynku MŚP. Omnichannelowa komunikacja w chmurze

Netia chce zawojować rynek małych i średnich firm swoją nową ofertą dotyczącą zintegrowanej komunikacji w chmurze, skrojoną specjalnie pod potrzeby i możliwości tego segmentu. Od 1 lipca br. za symboliczną złotówkę można aktywować usługę Nowej Netii, która umożliwia swobodne wykonywanie i odbieranie połączeń z smartfonu, tabletu, czy laptopa - przy wykorzystaniu dowolnego numeru stacjonarnego – w dogodnym dla siebie miejscu. czytaj więcej

Netia Kolokacja Netii z najnowocześniejszym systemem gaśniczym

Netia zakończyła pierwszy etap modernizacji oraz rozbudowy swojego Data Center w Warszawie. Obecnie, jako pierwsza firma w Polsce, dysponuje w swoim Centrum Kolokacji najnowocześniejszym systemem gaśniczym z „cichymi dyszami”. czytaj więcej

Netia Komunikacja zintegrowana w chmurze Netii obsypana nagrodami

„Nowa Netia”, czyli kompleksowe rozwiązanie komunikacji zintegrowanej w chmurze, zostało wyróżnione dwoma prestiżowymi nagrodami – „Best in Cloud 2017” magazynu Computerworld oraz „Turbiny Polskiej Gospodarki 2017” Gazety Finansowej. czytaj więcej

Netia Netia z nagrodą "Premium Brand"

Po raz 12. Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ogłosiła laureatów badania reputacji osób oraz marek. Wśród uhonorowanych w tym roku marek znalazła się także Netia. Firma otrzymała tytuł „Marki Wysokiej Reputacji – Premium Brand”. czytaj więcej

Netia Kamera! Akcja! Startuje Netia Off Camera

Dzisiaj, 28 kwietnia, startuje jeden z największych festiwali kina niezależnego w tej części Europy. Netia Off Camera potrwa kilka dni i przyniesie wszystkim uczestnikom niezapomniane wrażenia. Jubileuszowa 10. edycja to masa atrakcji, nie tylko tych filmowych. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za I kw. 2017 r.

Netia S.A. zaprezentowała wyniki finansowe za I kw. 2017 roku. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 365 mln zł (-2 proc. k-d-k) i utrzymuje relatywnie stabilną rentowność, wyrażoną Skorygowanym zyskiem EBITDA w kwocie 96 mln zł (marża 26,3 proc.). Spółka odnotowała przy tym blisko 12 mln zł zysku netto. czytaj więcej

Netia Netia Światłowód – kampanie lokalne w 17 miastach

W kwietniu Netia rozpoczęła nową kampanię promocyjną, pod hasłem: "Światłowód Netii jest już w Twoim mieście". Zgodnie ze strategią, polegającą na możliwie najbliższej, bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami, sięgnięto wyłącznie po lokalne nośniki reklamowe i media. czytaj więcej

Netia Nowe promocje Netii dla małego biznesu

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub małe firmy, wybierając internet (nawet 900 Mb/s) w Netii, otrzymają za symboliczną złotówkę Telewizją Osobistą i dostęp do HBO przez 2 miesiące gratis. W ramach letniej odsłony promocji MultiPlan Firma można też m.in. zakupić w bardzo atrakcyjnych cenach usługi mobilne. czytaj więcej

Netia Netia odświeżyła swoją ofertę promocyjną

W zależności o wybranego pakietu z TV, operator dodaje HBO HD (z HBO GO) przez 2 lub 3 miesiące gratis, bez zobowiązań. W cenie internetu światłowodowego 100 Mb/s (49,90 zł miesięcznie) przez pierwsze 3 miesiące Klienci otrzymają łącze o prędkości 300 Mb/s. Do internetu i pakietów na sieci własnej Netia dodaje gratis usługę mobilną z nielimitowanymi połączeniami głosowymi w Polsce. czytaj więcej

Netia Rusza konkurs Netii na innowacyjne produkty z obszaru ICT

Netia ogłosiła konkurs na innowacyjne produkty z obszaru IT, Big Data, digital marketing, WIFI i cloud dla klientów biznesowych. Celem i jednocześnie nagrodą w konkursie jest stworzenie z wybranymi partnerami nowych usług i produktów, które będą oferowane Klientom Netii. czytaj więcej

Netia Netia na podbój rynku MŚP. Omnichannelowa komunikacja w chmurze

Netia chce zawojować rynek małych i średnich firm swoją nową ofertą dotyczącą zintegrowanej komunikacji w chmurze, skrojoną specjalnie pod potrzeby i możliwości tego segmentu. Od 1 lipca br. za symboliczną złotówkę można aktywować usługę Nowej Netii, która umożliwia swobodne wykonywanie i odbieranie połączeń z smartfonu, tabletu, czy laptopa - przy wykorzystaniu dowolnego numeru stacjonarnego – w dogodnym dla siebie miejscu. czytaj więcej

Netia Kolokacja Netii z najnowocześniejszym systemem gaśniczym

Netia zakończyła pierwszy etap modernizacji oraz rozbudowy swojego Data Center w Warszawie. Obecnie, jako pierwsza firma w Polsce, dysponuje w swoim Centrum Kolokacji najnowocześniejszym systemem gaśniczym z „cichymi dyszami”. czytaj więcej

Netia Komunikacja zintegrowana w chmurze Netii obsypana nagrodami

„Nowa Netia”, czyli kompleksowe rozwiązanie komunikacji zintegrowanej w chmurze, zostało wyróżnione dwoma prestiżowymi nagrodami – „Best in Cloud 2017” magazynu Computerworld oraz „Turbiny Polskiej Gospodarki 2017” Gazety Finansowej. czytaj więcej

Netia Netia z nagrodą "Premium Brand"

Po raz 12. Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ogłosiła laureatów badania reputacji osób oraz marek. Wśród uhonorowanych w tym roku marek znalazła się także Netia. Firma otrzymała tytuł „Marki Wysokiej Reputacji – Premium Brand”. czytaj więcej

Netia Kamera! Akcja! Startuje Netia Off Camera

Dzisiaj, 28 kwietnia, startuje jeden z największych festiwali kina niezależnego w tej części Europy. Netia Off Camera potrwa kilka dni i przyniesie wszystkim uczestnikom niezapomniane wrażenia. Jubileuszowa 10. edycja to masa atrakcji, nie tylko tych filmowych. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za I kw. 2017 r.

Netia S.A. zaprezentowała wyniki finansowe za I kw. 2017 roku. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 365 mln zł (-2 proc. k-d-k) i utrzymuje relatywnie stabilną rentowność, wyrażoną Skorygowanym zyskiem EBITDA w kwocie 96 mln zł (marża 26,3 proc.). Spółka odnotowała przy tym blisko 12 mln zł zysku netto. czytaj więcej

Netia Netia Światłowód – kampanie lokalne w 17 miastach

W kwietniu Netia rozpoczęła nową kampanię promocyjną, pod hasłem: "Światłowód Netii jest już w Twoim mieście". Zgodnie ze strategią, polegającą na możliwie najbliższej, bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami, sięgnięto wyłącznie po lokalne nośniki reklamowe i media. czytaj więcej