Archiwalne

Ruszyło Centrum Informacji Konsumenckiej

15.02.2007

Od dzisiaj w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej zostało uruchomione Centrum Informacji Konsumenckiej (CIK). Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15 pod numerem telefonu 0 801 900 853 na pytania użytkowników będą odpowiadać pracownicy zajmujący się prawami konsumenta w zakresie usług telekomunikacyjnych i pocztowych.

W Centrum Informacji Konsumenckiej będzie można uzyskać poradę m.in.:

  • jak reklamować rachunek telefoniczny,
  • na co zwracać uwagę zawierając umowę na usługi: telefonii stacjonarnej, mobilnej (komórki) lub o dostęp do Internetu,
  • czego można żądać od dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
  • kto to jest przedsiębiorca wyznaczony i jakie ma obowiązki,
  • jak można rozstrzygnąć spór z dostawcą usług itp.

Pracownicy CIK odpowiedzą na pytania dotyczące usług telekomunikacyjnych i pocztowych, natomiast nie będą kompetentni do udzielenia informacji, jeśli sprawa będzie spoza zakresu działania Prezesa UKE. Jednakże w miarę możliwości postarają się podać informację do jakiej instytucji należy się zwrócić w danej sprawie.

Zorganizowanie Centrum Informacji Konsumenckiej jest wynikiem dużej liczby pytań kierowanych przez użytkowników usług telekomunikacyjnych i pocztowych do UKE, zarówno na piśmie, elektronicznie jak i telefonicznie. Wielu użytkowników tych usług podkreśla potrzebę istnienia rzetelnego i obiektywnego źródła informacji o usługach telekomunikacyjnych i pocztowych. Klienci zwracający się z pytaniami i wątpliwościami do biur obsługi klienta operatorów nie zawsze są kompleksowo informowani, a zdarza się, że udzielane przez różnych pracowników informacje w tej samej sprawie są sprzeczne.

Stworzenie CIK powinno przyczynić się do bardziej świadomego korzystania z usług telekomunikacyjnych i pocztowych przez konsumentów.

Centrum Informacji Konsumenckiej jest kolejnym krokiem podjętym przez Prezesa UKE w celu poprawy ochrony praw konsumentów usług telekomunikacyjnych i pocztowych.

Opłata za połączenie z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE zgodnie z cennikiem operatora.

Źródło: UKE

News Co powinien wpisać w CV technik telekomunikacji?

Technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej to zawód, do którego powstania przyczyniła się Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Osoba, która ukończy 4-letnią szkołę zawodową, zajmuje się obsługą systemów telewizji kablowych, a także produkcją, montażem i serwisem sprzętu wykorzystywanego przez sieci szerokopasmowe. Tymczasem technik telekomunikacji zajmuje się transmisją różnych informacji na odległość. Jak napisać CV, aby móc ubiegać się to o stanowisko? Co należy umieścić w curriculum vitae? Podpowiadamy.

czytaj więcej

News Jak wybrać najlepszego operatora?

Co najmniej raz na dwa lata nadchodzi moment, w którym chcemy zweryfikować, czy nasz dotychczasowy operator sieci komórkowej rzeczywiście jest najlepszym wyborem.

Spójrzmy prawdzie w oczy – jeśli masz dosyć obecnego dostawcy, na pewno nie chciałbyś przechodzić kolejnego rozczarowana.

Jakie są więc sposoby na to, żeby znaleźć dla siebie najlepszą ofertę i mieć pewność, że tym razem będzie to udany związek? czytaj więcej

News Kup tablet Galaxy - zyskasz 800 zł

Najnowsza promocja tabletów Samsung Galaxy - możliwość zakupu urządzenia ze zwrotem do 800 zł. czytaj więcej

News Rób super zdjęcia Samsungiem Galaxy A53 5G od T-Mobile

Kup smartfon Samsung Galaxy A53 5G i rób super zdjęcia. W aktualnej promocji kupisz smartfon nawet 500 zł taniej i otrzymasz dodatkowo słuchawki Samsung Galaxy Buds2. czytaj więcej

News Dlaczego warto korzystać z chmury?

Rośnie popularność chmury obliczeniowej. Firmy dostrzegają zalety korzystania z cloud computingu i doceniają morze możliwości, jakie oferują poszczególne rodzaje chmury. Zobacz, co dzięki temu możesz zyskać firma. czytaj więcej