Od dzisiaj w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej zostało uruchomione Centrum Informacji Konsumenckiej (CIK). Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15 pod numerem telefonu 0 801 900 853 na pytania użytkowników będą odpowiadać pracownicy zajmujący się prawami konsumenta w zakresie usług telekomunikacyjnych i pocztowych.
W Centrum Informacji Konsumenckiej będzie można uzyskać poradę m.in.:
- jak reklamować rachunek telefoniczny,
- na co zwracać uwagę zawierając umowę na usługi: telefonii stacjonarnej, mobilnej (komórki) lub o dostęp do Internetu,
- czego można żądać od dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
- kto to jest przedsiębiorca wyznaczony i jakie ma obowiązki,
- jak można rozstrzygnąć spór z dostawcą usług itp.
Pracownicy CIK odpowiedzą na pytania dotyczące usług telekomunikacyjnych i pocztowych, natomiast nie będą kompetentni do udzielenia informacji, jeśli sprawa będzie spoza zakresu działania Prezesa UKE. Jednakże w miarę możliwości postarają się podać informację do jakiej instytucji należy się zwrócić w danej sprawie.
Zorganizowanie Centrum Informacji Konsumenckiej jest wynikiem dużej liczby pytań kierowanych przez użytkowników usług telekomunikacyjnych i pocztowych do UKE, zarówno na piśmie, elektronicznie jak i telefonicznie. Wielu użytkowników tych usług podkreśla potrzebę istnienia rzetelnego i obiektywnego źródła informacji o usługach telekomunikacyjnych i pocztowych. Klienci zwracający się z pytaniami i wątpliwościami do biur obsługi klienta operatorów nie zawsze są kompleksowo informowani, a zdarza się, że udzielane przez różnych pracowników informacje w tej samej sprawie są sprzeczne.
Stworzenie CIK powinno przyczynić się do bardziej świadomego korzystania z usług telekomunikacyjnych i pocztowych przez konsumentów.
Centrum Informacji Konsumenckiej jest kolejnym krokiem podjętym przez Prezesa UKE w celu poprawy ochrony praw konsumentów usług telekomunikacyjnych i pocztowych.
Opłata za połączenie z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE zgodnie z cennikiem operatora.
Źródło: UKE
News Co powinien wpisać w CV technik telekomunikacji?
Technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej to zawód, do którego powstania przyczyniła się Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Osoba, która ukończy 4-letnią szkołę zawodową, zajmuje się obsługą systemów telewizji kablowych, a także produkcją, montażem i serwisem sprzętu wykorzystywanego przez sieci szerokopasmowe. Tymczasem technik telekomunikacji zajmuje się transmisją różnych informacji na odległość. Jak napisać CV, aby móc ubiegać się to o stanowisko? Co należy umieścić w curriculum vitae? Podpowiadamy.
czytaj więcejNews Jak wybrać najlepszego operatora?
Co najmniej raz na dwa lata nadchodzi moment, w którym chcemy zweryfikować, czy nasz dotychczasowy operator sieci komórkowej rzeczywiście jest najlepszym wyborem.Spójrzmy prawdzie w oczy – jeśli masz dosyć obecnego dostawcy, na pewno nie chciałbyś przechodzić kolejnego rozczarowana.
Jakie są więc sposoby na to, żeby znaleźć dla siebie najlepszą ofertę i mieć pewność, że tym razem będzie to udany związek? czytaj więcej