Archiwalne

PTK Centertel kończy rozmowy z Ekstraklasą S.A.

12.05.2008

W związku z upłynięciem 10 maja br. terminu wyznaczonego przez PTK Centertel na zakończenie rozmów z Ekstraklasą S.A. w sprawie przedłużenia współpracy sponsoringowej na trzy kolejne sezony i przekazaną osobiście przez Prezesa Ekstraklasy SA, informacją o odrzuceniu możliwości kontynuowania dalszych rozmów, Zarząd PTK Centertel podjął decyzję o wycofaniu się z planów sponsoringu polskiej ligi w kolejnych latach.

Do podjęcia decyzji przyczyniły się nierealne oczekiwania finansowe spółki Ekstraklasa S.A., rozwijająca się afera korupcyjna, niekontrolowane przez organizatora rozgrywek wybryki chuligańskie i rasistowskie na stadionach oraz przedłużająca się niestabilna sytuacja w lidze, wynikająca z decyzji podjętych przez zjazd PZPN, oraz jej stale obniżający się poziom sportowy.

„Sponsorowanie piłki nożnej to dla PTK Centertel i Grupy TP strategiczny kierunek, w którym uwzględniamy interes ligi i rozwój futbolu w Polsce. Dla firmy jest to jednak także poważna inwestycja, która musi być zgodna z rachunkiem ekonomicznym, warunkami rynkowymi oraz odpowiadać realnej wartości świadczeń sponsorskich. Spełnienie obecnie artykułowanych oczekiwań finansowych, dotyczących samego wynagrodzenia dla Ekstraklasy SA na poziomie 60 mln zł, byłoby ewidentną niegospodarnością i mogłoby zostać zinterpretowane, jako działanie na szkodę spółki, którą kieruję. Biorąc pod uwagę ostatnie wydarzenia, które destrukcyjnie wpłynęły na wartość wizerunku całej polskiej piłki ligowej oraz z uwagi na wyraźnie przekazaną nam informację o braku chęci ze strony spółki Ekstraklasa S.A. do kontynuowania rozmów, podjęliśmy decyzję o przeznaczeniu zarezerwowanych środków finansowych na inne projekty" - powiedziała Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Zarządu PTK Centertel

Dotychczasowe porozumienie z Ekstraklasą S.A. oraz wartość oferty były jedną z największych inwestycji sponsoringowych na polskim rynku. Nowa propozycja PTK Centertel na przedłużenie sponsorowania ligi złożona w styczniu br. zakładała, mimo ewidentnego spadku wartości oferowanego produktu, jakim jest liga, istotne podniesienie wartości kontraktu sponsorskiego. Orange wstępnie zaoferował 37,5 mln zł za trzyletni kontrakt. Jednak Ekstraklasa S.A. zdecydowała o zamknięciu konkursu bez wyboru oferenta. Była to zaskakująca i niezrozumiała decyzja, tym bardziej, że jak wynikało z niepotwierdzonych informacji - Orange przedstawił najwyższą ofertę. Poinformowała również, że zamierza rozmawiać z każdym potencjalnym sponsorem indywidualnie.

Dlatego w ostatnich dwóch miesiącach PTK Centertel informował Ekstraklasę S.A. o gotowości do podjęcia rozmów w sprawie sponsorowania rozgrywek w trzech kolejnych sezonach od 2008/2009 do 2010-2011, podtrzymując jednocześnie propozycję i wyznaczając termin 10 maja 2008 na zakończenie rozmów.

Dotychczas PTK Centertel zainwestował przez ostatnie 3,5 roku w działania związane z ligą ponad 60 milionów złotych, z czego 35,6 mln złotych zostało przekazane bezpośrednio Ekstraklasie S.A. PTK Centertel, co roku przeznaczał dodatkowy wielomilionowy budżet na aktywności około sponsoringowe, promujące rozgrywki w mediach i pozwalające na nadanie wydarzeniom związanym z Orange Ekstraklasą odpowiedniej rangi i oprawy. By zwiększyć bezpieczeństwo na stadionach i atrakcyjność meczów, Orange wprowadził programy skierowane do kibiców - Orange Fair Play i Gram Fair. Jako sponsor organizował również szkolenia medialne dla piłkarzy oraz szkolenia z zakresu marketingu dla przedstawicieli klubów Orange Ekstraklasy.

źródło: Orange

News Impreza firmowa - 4 proste kroki do zorganizowania wyjątkowego wydarzenia

Imprezy firmowe – aż 47% pracowników wskazuje, że popularność tego rodzaju eventów w ciągu ostatnich 2 lat wzrosła. W polskich firmach najczęściej organizowane są 2-3 wydarzenia rocznie, a przeciętny budżet na osobę wynosi 235 zł. A w jaki sposób przygotować imprezę firmową? I o czym warto pamiętać? czytaj więcej

News Jak zyskać na sprzedaży firmy? Poznaj skuteczne sposoby na zwiększanie wartości marki i firmy

Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego, jaki osiągnie zwrot z inwestycji. Dlatego musimy udowodnić, że nasz firma ma duży potencjał zwrotu. Istnieje jednak kilka sposobów, które wpłyną na wartość sprzedanego podmiotu. Co zatem zrobić, aby uzyskać wyższą cenę podczas negocjacji? I w jaki sposób można wpłynąć na zwiększanie wartości marki? czytaj więcej

News VoIP dla Biznesu – jako kompleksowe rozwiązania telekomunikacyjne

Posiadasz dużą firmę i stawiasz na dalszy rozwój pracowników? Szukasz ograniczenia kosztów, zachowując dobrą jakoś połączeń. VoIP od Peoplefone Polska z pewnością sprawdzi się w Twojej firmie. czytaj więcej

News Praca w Policji – jak się do niej dostać?

Dlaczego każdego roku coraz więcej osób decyduje się na pracę w Policji? Jak powszechnie wiadomo, miesięczna pensja jest relatywnie wysoka a sama praca bardzo pewna i stabilna. W tych czasach poszukuje się takich zawodów, które długoterminowo mogą przynieść stabilizacje i stały przychód. Trzeba jednak pamiętać, że testy do Policji nie są najłatwiejsze i trzeba się do nich odpowiednio przygotować. Bez przygotowania może okazać się, że zdamy egzaminy na zbyt niską liczbę punktów aby zostać zatrudnionym. czytaj więcej