Archiwalne

Prawo telekomunikacyje do nowelizacji

04.09.2006



Ministerstwo Transportu przyjęło opracowaną w resorcie nowelizację Prawa Telekomunikacyjnego. Projekt ustawy został skierowany do uzgodnień międzyresortowych. Projekt ma na celu dostosowanie przepisów ustawy do prawa Unii Europejskiej.

Projekt ustawy wprowadza nowe regulacje prokonsumenckie, w szczególności w celu zagwarantowania skuteczniejszej ochrony użytkowników zapewnia bardziej elastyczne metody rozstrzygania kwestii spornych. Wprowadza alternatywne metody rozstrzygania sporów zarówno pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi, jak i pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi a konsumentami.

W nowym projekcie ujęto zapisy dotyczące świadczenia usług telekomunikacyjnych, w tym włączające usługę poczty elektronicznej w zakres usług telekomunikacyjnych, co ma na celu objęcie użytkowników tej poczty ochroną przyznawaną abonentom telekomunikacyjnym.

W treści projektu uwzględniono potrzebę usprawnienia mechanizmów regulacyjnych jakimi posługuje się UKE, w szczególności w zakresie kalkulacji kosztów i rachunkowości regulacyjnej, a także określania rynków właściwych. Zmiany dotyczące określania rynków właściwych związane są z zarzutami Komisji Europejskiej, która wielokrotnie podnosiła brak możliwości skutecznego odwołania się od rozstrzygnięcia w przedmiocie wyznaczenia rynku właściwego.

Projekt zawiera propozycje zmian innych ustaw w zakresie realizacji przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także zapisy dotyczące urządzeń radiowych, gospodarowania częstotliwościami radiowymi i opłat za częstotliwości.

Źródło: Polska.pl, autor: Grzegorz Gacki

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej

Case Study Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy? czytaj więcej

Case Study Centrala telefoniczna w nowym budynku przychodni lekarskiej

Budowa nowego budynku, to nie tylko nowe ściany, to także nowa infrastruktura, również telekomunikacyjna. Jaką technologię komunikacji wybrać? W nowych budynkach nie stosuje się już kabli telefonicznych, dlatego cała infrastruktura to komunikacja przez IP. czytaj więcej

Trend Micro Trend Micro: WannaCry ujawnił istotne luki w zabezpieczeniach - wnioski dla firm na rok przed GDPR

Atak WannaCry wywołał panikę na całym świecie, jednak wydaje się, że przedsiębiorstwa i instytucje zdołały już sobie poradzić z jego skutkami. Błędem byłoby jednak przejście po tym incydencie do porządku dziennego, możemy bowiem wyciągnąć z tej sytuacji wiele pouczających wniosków. czytaj więcej