Archiwalne

Polkomtel: wyniki finansowe za III kwartał 2007 r.

13.11.2007

Polkomtel SA w III kwartale 2007 r.: największy na rynku przyrost klientów kontraktowych, korzystne wskaźniki finansowe.

Na koniec III kwartału br. łączna liczba klientów Plusa wyniosła 13,345 mln i była o ponad 2,2 mln wyższa niż przed rokiem, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W stosunku do poprzedniego kwartału baza wzrosła o 428 tys. (wzrost o 3%). Co warte podkreślenia, przyrost klientów był szybszy wśród klientów z kontraktem (21%) - charakteryzujących się większą lojalnością - niż wśród użytkowników bez kontraktu (19%). Przewaga w tym zakresie nad konkurencją zwiększa się z kwartału na kwartał. 

Polkomtel S.A. konsekwentnie wzmacnia swoje atuty. Cieszy nas fakt, że od długiego czasu udaje się nam utrzymać największy udział w rynku klientów kontraktowych oraz ponad 50% udział w segmencie średnich i dużych firm. Dynamicznie rozwijana oferta, systematycznie wzbogacana o nowatorskie na rynku rozwiązania i atrakcyjne produkty – jak choćby udostępnione ostatnio mobilne płatności, oferta kobieca Cafe Plus czy Plusfon obsługujący technologię 3G - pozwala nam utrzymać zaufanie i lojalność klientów – powiedział Adam Glapiński, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A. – Nasz klient, zarówno indywidualny, jak i biznesowy, jest w coraz większym stopniu świadomy możliwości oferowanych przez naszą sieć. Nowe rozwiązania, nad którymi wciąż pracujemy, pozwolą nam w najbliższej przyszłości zaproponować klientom atrakcyjne usługi istotnie poszerzające podstawowe funkcjonalności telefonu.” 

Polkomtel S.A. wciąż poprawia swoją pozycję finansową, zwiększając przychody i zysk netto – powiedział Finn Schkolnik, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych Polkomtel S.A. – Jednocześnie redukujemy nasze koszty stałe i finansowe poprzez silną kontrolę kosztów.”

Przychody Polkomtel S.A. w III kwartale br. wyniosły 2,003 mld zł. Po pierwszych trzech kwartałach br. przychody spółki osiągnęły poziom 5,762 mld zł i były wyższe o 5,3% niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Tak duży wzrost przychodów udało się uzyskać - mimo osiągnięcia 100% penetracji rynku – dzięki większej bazie klientów, która w okresie dziewięciu miesięcy powiększyła się o ponad 1,3 mln użytkowników, oraz dzięki atrakcyjnym rozwiązaniom taryfowym generującym większy ruch w sieci. Zysk netto Polkomtel S.A. w III kwartale br. wyniósł  385 mln zł i był wyższy od osiągniętego w III kwartale 2006 r. o 16,6%. Po trzech kwartałach zysk netto wzrósł do poziomu 1,016 mld zł (+21,4% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku). Wypracowana w okresie trzech minionych kwartałów EBIDTA wyniosła 2,131 mld zł, osiągając w III kwartale wartość 768 mln zł. 

Wyniki finansowe za III  kwartał 2007 roku

Wyniki finansowe 3Q'06 3Q'07 Zmiana (%)   3QYTD'06 3QYTD'07 Zmiana (%)
PLN mln              
Przychody 1 931,8 2 003,4 3,7   5 472,9 5 762,2 5,3
EBITDA 681,0 768,3 12,8   1 862,6 2 131,0 14,4
Zysk netto 330,0 384,9 16,6   836,8 1 016,3 21,4
               
Statystyki              
Liczba klientów ('000) 11 127,3 13 345,2 19,9   11 127,3 13 345,2 19,9
Liczba klientów kontraktowych ('000) 4 575,4 5 519,4 20,6   4 575,4 5 519,4 20,6
Liczba klientów bez kontraktu ('000) 6 551,9 7 825,8 19,4   6 551,9 7 825,8 19,4


źródło: Polkomtel

News Smsy premium - postępowanie UOKiK przeciwko Polkomtelowi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”. Urząd "przygląda" się praktykom pozostałych operatorów.
czytaj więcej

News Smsy premium - postępowanie UOKiK przeciwko Polkomtelowi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”. Urząd "przygląda" się praktykom pozostałych operatorów.
czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Grupa Cyfrowy Polsat podsumowuje drugi kwartał 2018 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła II kwartał bardzo dobrymi, stabilnymi i zgodnymi z długoterminową strategią wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, a osiągnięte silne wyniki finansowe są wyższe od średniej oczekiwań analityków giełdowych. Przejęcie kontroli nad Netią w maju br. pozwoliło rozpocząć współpracę operacyjną spółek, a nawiązanie strategicznej współpracy i zakup kontrolnego pakietu akcji polskiej spółki Eleven Sports Network wspierają konsekwentny rozwój oferty sportowej Grupy w segmencie premium. Jednocześnie w ramach wszystkich usług Grupy Polsat ruszyła sprzedaż ofert z pakietem Polsat Sport Premium z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. czytaj więcej

Play Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za III kw. 2017 r.

Dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA dzięki stałemu wzrostowi bazy klientów abonamentowych oraz wzrostowi zagregowanego ARPU. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat WynikiCyfrowego Polsatu po trzecim kwartale 2017 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła III kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, co oznacza, że skutecznie radziła sobie zarówno na rynkach telekomunikacyjnym i płatnej telewizji, jak i nadawców TV. Grupa odnotowała solidne wyniki finansowe, mimo niekorzystnego wpływu regulacji „Roam Like at Home”, oraz wciąż generuje bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne. Realizacja konsekwentnej polityki finansowej przyczyniła się do podwyższenia przez agencję Moody’s Investors Service perspektywy ratingu korporacyjnego dla Grupy do pozytywnej. czytaj więcej