Na nasyconych rynkach europejskich coraz popularniejsze są taryfy "SIM-only", bez telefonów.
Na rynku brytyjskim liderem takich rozwiązań jest Virgin Mobile - MVNO, który według GfK ma już 29,5% udziału w rynku ofert bez telefonów, a więc bez kosztownego dla operatorów subsydiowania terminali. Eksplozja popularności ofert "SIM-only" w Wielkiej Brytanii rozpoczęła się w końcu 2007 r. Obecnie notowanych jest ok. 100 tys. takich aktywacji miesięcznie. Ciekawe, że nie można zaobserwować wyraźnych profili popularności takich ofert - nie widać wyraźnych preferencji tego modelu np. wśród młodzieży o ograniczonych przychodach, czy okazjonalnych użytkowników w podeszłym wieku - rozkłady popularności są równe w grupach wieku i płci.
Virgin oferuje dodatkową premię do takiej oferty - przy wydaniu miesięcznie kwoty 100 GBP użytkownik dostaje dodatkowe 10 GBP do wykorzystania - aż do maksymalnej premii w wysokości 100 GBP. Po osiągnięciu maksymalnej premii użytkownik może ją wymienić na subsydiowany telefon. Według wypowiedzi przedstawicieli Vodafone rozwiązanie "SIM-only" są pomostem między pre-paidami a abonamentami. Z oczywistych względów obserwowany trend nie wywołuje natomiast entuzjazmu ze strony dostawcy terminali, którzy jednak uważają go za przejściową modę.
źródło: Audytel
News Jak urządzić pokój gracza pod kątem jakości dźwięku? Jakie mini wieże stereo są warte uwagi?
Prywatny gaming room w domu da się stworzyć własnymi siłami. Wcale nie musisz inwestować dziesiątek tysięcy złotych, żeby przygotować pokój idealny do rozrywki przed ekranem komputera lub konsoli. O co musisz zadbać i od czego w ogóle zacząć urządzanie pokoju dla gracza? Na początek weź pod uwagę akustykę pomieszczenia, która przełoży się na jakość codziennych rozgrywek. Dopiero później zacznij kompletowanie wyposażenia wnętrza. czytaj więcejNews Jak voice bot AI sprawdza się w call center?
W dobie cyfrowej transformacji, call center przechodzą ewolucję, adaptując nowoczesne technologie do usprawnienia obsługi klienta. Wśród nich, voice boty AI (sztuczna inteligencja) odgrywają kluczową rolę, redefiniując sposób interakcji z klientami. Te inteligentne systemy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego, oferują szereg korzyści, które mogą diametralnie zmienić krajobraz obsługi klienta w centrach kontaktowych.
czytaj więcej