Archiwalne

NaviExpert przedłuża abonamenty za darmo i rozdaje nagrody

23.07.2014

NaviExpert, dostawca nawigacji na smartfony i tablety, wprowadza nowy program lojalnościowy, w ramach którego każda godzina przejechana z aplikacją wraca do użytkownika w postaci pięciu godzin nowego abonamentu NaviExpert Extra.

Celem programu „Przedłuż sobie” jest nagradzanie najaktywniejszych użytkowników aplikacji. Do tej pory użytkownicy nawigacji za każdą godzinę wyjeżdżoną z NaviExpertem otrzymywali w zamian dwie godziny dodatkowego abonamentu. Teraz to się zmienia. Wraz z wejściem nowego programu lojalnościowego, który obejmuje wszystkie kanały dystrybucji aplikacji: stronę getne.pl, Google Play, Windows Phone Store oraz AppStore, zamiast dwóch godzin, do użytkowników aplikacji będzie wracać ich aż pięć.

Aby wziąć udział w programie „Przedłuż sobie” należy posiadać odpowiednią wersję aplikacji NaviExpert wraz z aktywnym abonamentem nawigacyjnym – NaviExpert bezpłatny test 7 dni, NaviExpert 1 miesiąc (z wyłączeniem subskrypcji), 1 rok lub 24 miesiące. By przystąpić do programu należy postępować zgodnie z instrukcją dostępną na stronie www.naviexpert.pl/przedluzsobie.

Ale to nie wszystko! Wraz ze startem nowego programu lojalnościowego, NaviExpert rusza z kolejną edycją konkursu „Przedłuż sobie”, w ramach którego użytkownicy biorący udział w programie będą rywalizować w rankingu. Dla najaktywniejszych użytkowników NaviExpert przygotował nagrody: iPhone 5s, iPad Mini, vouchery na paliwo, licencje na nawigację oraz powerbanki.

Start nowego programu lojalnościowego oznacza jeszcze jedno - pożegnanie z systemem punktów partnerskich, które użytkownicy aplikacji otrzymywali przy zakupie abonamentów i mogli je wymienić na rabat podczas zakupów kolejnych licencji. Zgromadzone punkty będzie można wymienić jeszcze przez kolejny rok na rabat przy zakupach licencji za pośrednictwem strony: http://www.naviexpert.pl/

Wywiad z Adamem Bąkowskim, prezesem Zarządu NaviExpert, na temat skutecznych mechanizmów lojalizacji klientów oraz ich wpływu na poprawę jakości produktu

Skąd pomysł na zastosowanie takiego rozwiązania wobec klientów NaviExpert?
- Wiele osób wciąż korzysta z nawigacji tylko podczas dalekich podróży i trochę z niedowierzaniem traktuje funkcję omijania korków. Pokusa zdobycia za darmo długiego abonamentu jest jednak na tyle silna, że użytkownicy częściej włączają nawigację i mają okazję sami odkrywać zalety NaviExpert. Z naszej strony to taki trochę podstęp, by użytkownik sam się przekonał, że to rozwiązanie może mu pomóc nie tylko w trakcie wakacyjnych wyjazdów, ale i podczas codziennego korzystania z samochodu. W pewnym momencie to nie chęć zdobycia dodatkowego abonamentu zaczyna być dla użytkownika motywacją, a realne korzyści, które dostrzega dzięki aplikacji, jak konkretny zysk czasowy z omijania korków czy liczbę kontroli drogowych, o których wiedział z wyprzedzeniem.

Ale przecież NaviExpert można testować przez 7 dni za darmo, więc użytkownicy mogą się na własnej skórze przekonać czy to działa.
- Oczywiście - każdy użytkownik NaviExpert ma możliwość przetestowania aplikacji przez siedem dni za darmo. Jednak tydzień nie zawsze wystarczy by w pełni przekonać się o wszystkich zaletach aplikacji. Jeśli chodzi o omijanie korków, z aplikacją trzeba trochę pojeździć po mieście. Program „Przedłuż sobie” przyzwyczaja użytkowników do codziennego korzystania z aplikacji, dając im wymierne korzyści.

Przedłużanie abonamentów za aktywną jazdę się sprawdza?
- Tak, pokazały to dwie poprzednie edycje programu, w ramach którego użytkownicy otrzymywali za każdą przejechaną godzinę z NaviExpert dwie godziny abonamentu gratis. Widzimy, że jest to rzeczywista motywacja dla użytkowników. Do czasu wprowadzenia programu „Przedłuż sobie” widzieliśmy wzrosty związane z wakacjami czy innymi okazjami wyjazdowymi zarówno danych traffic, jak i ostrzeżeń CB. Pierwszą edycję „Przedłuż sobie” wprowadziliśmy w ubiegłe wakacje. Wówczas nastąpiła skokowa poprawa ilości i jakości danych w aplikacji, która utrzymała się także po sezonie, bo użytkownicy mimo że nie brali już udziału w konkursie z nagrodami, to wciąż otrzymywali darmowe godziny w zamian za jazdę z włączoną aplikacją.

Po co więc poprawiać coś, co działa? Pięć godzin za każdą wyjeżdżoną godzinę z aplikacją to dużo...
- Postanowiliśmy zwiększyć stawkę do pięciu godzin z kilku powodów. Po pierwsze – pięć godzin daje użytkownikom większą motywację do jazdy z włączoną aplikacją niż dwie – to oczywiste. A nam zależy na tym, by użytkownicy jeździli jak najczęściej z naszą nawigacją, bo zasada działania naszego systemu jest prosta: im więcej osób podróżuje z aplikacją, tym więcej aktualnych informacji o ruchu drogowym trafia do nawigacji, więcej jest też ostrzeżeń CB. Dzięki temu możemy zaoferować naszym użytkownikom po prostu lepszy produkt.

Ale to nie wszystko - „zwrot” pięciu godzin za każdą godzinę przejechaną z włączoną aplikacją to także pewien ekwiwalent, który chcemy dać naszym użytkownikom w związku z tym, że zakończyliśmy nasz dotychczasowy program partnerski zasilający konto użytkownika punktami wymiennymi na rabat przy kolejnych zakupach. Oczywiście zgromadzone do tej pory punkty partnerskie nadal będzie można wymieniać na rabat. Użytkownicy przez najbliższy rok będą mogli wykorzystać swoje punkty przy zakupie kolejnych abonamentów za pośrednictwem strony http://www.naviexpert.pl/

Dlaczego rezygnujecie z dotychczasowego programu partnerskiego? Nie sprawdzał się?
- Zdecydowaliśmy się na zakończenie tego programu dlatego, że był to mechanizm, który mogliśmy wykorzystywać wyłącznie w naszym kanale własnym – przy zakupach poprzez stronę http://www.naviexpert.pl/ dla aplikacji pobranej ze strony getne.pl. Z miesiąca na miesiąc udział pobrań naszej aplikacji i zakupów dokonywanych poprzez markety (Google Play, AppStore oraz Windows Phone Store) rośnie. Z racji tego, że markety nie przewidują mechanizmu rabatowania poprzez punkty partnerskie, a my nie chcieliśmy by ci użytkownicy, których jest coraz więcej, czuli się dyskryminowani, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie programu „Przedłuż sobie”, który pozwala na równe traktowanie wszystkich użytkowników NaviExpert.

źródło: NaviExpert