Archiwalne

Kolejnej edycja Akademii e-Seniora realizowana przez UPC

05.06.2008

Zainteresowanie korzystaniem z internetu wśród seniorów szybko rośnie. Dowodzi tego m. in. popularność organizowanych przez UPC kursów, w trakcie których osoby powyżej 50 roku życia uczą się korzystania z zasobów sieci.

Zajęcia tegorocznej edycji Akademii e-Seniora UPC rozpoczęły się na przełomie maja i czerwca br. w pracowniach internetowych UPC w 10 miastach w Polsce. Weźmie w nich udział kolejny 1000 osób powyżej 50-go roku życia, które chcą aktywnie uczestniczyć w życiu społeczności internetowej.

V edycja Akademii e-Seniora
W 2008 roku UPC Polska kontynuuje program społeczny Akademii e-Seniora, który odpowiada na istniejący problem społeczny – wykluczenie technologiczne osób starszych. Obejmuje on szereg działań, w tym kursy obsługi komputera i korzystania z Internetu skierowane do osób starszych, a także szkolenia dla instruktorów prowadzących zajęcia w ramach Akademii. Elementami Akademii e-Seniora są także nowa edycja podręcznika, dedykowana strona www i prężnie działające Kluby e-Seniora. W 11 pracowniach na terenie całej Polski z metody edukacyjnej dla seniorów w trakcie V edycji Akademii skorzysta około 1000 seniorów. Program jest realizowany we współpracy z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce.

Odsetek osób starszych w populacji internautów dynamicznie rośnie, jednak popularność internetu wśród tej grupy jest ciągle niewystarczająca. Wykluczenie technologiczne osób starszych w znacznej mierze wynika z braku niezbędnych umiejętności. Dlatego, aby zlikwidować cyfrowy podział należy zadbać przede wszystkim o upowszechnienie umiejętności korzystania z internetu oraz o zwiększenie świadomości różnych jego zastosowań i ułatwień, jakie się z nimi wiążą. Doświadczenia Akademii e-Seniora pokazują, że w wielu przypadkach kluczowe są właśnie kompetencje korzystania, bo mimo pewnego lęku przed poznawaniem zasobów sieci, motywacje osób starszych do zdobywania umiejętności są imponujące.

Akademia e-Seniora to inicjatywa skierowana do szerokiego grona aktywnych osób po pięćdziesiątym roku życia. Grupa wiekowa 50+ ma ograniczone możliwości edukacji w dziedzinie nowych technologii, dlatego UPC stworzyło program, który otwiera możliwość korzystania z bogactwa cyfrowego świata bez kompleksów.

Wśród osób powyżej 55 roku życia z komputerów i internetu korzystają przede wszystkim osoby pracujące – jak pokazują badania Diagnozy społecznej z marca 2007, z internetu korzysta 46% takich osób, podczas gdy wśród niepracujących zaledwie nieco ponad 7%. Często, niepracujący seniorzy nigdy wcześniej nie mieli kontaktu z komputerem i nie mieli szansy nauczyć się jego obsługi w pracy.

Nazwa programu – Akademia e-Seniora – została wybrana nieprzypadkowo. Senior to osoba mająca wiedzę, doświadczenie życiowe, często będąca autorytetem dla młodszych pokoleń. Brak umiejętności korzystania z nowych technologii nie powinien powodować wykluczenia tej grupy ze społeczeństwa.

Kursy odbędą się w dwóch edycjach: wiosenno-letniej i jesiennej. W pierwszej weźmie udział około 500 seniorów, podobna liczba osób będzie mogła skorzystać z zajęć jesienią. Najbliższa edycja kursów rozpocznie się na przełomie maja i czerwca, w zależności od miejscowości i ośrodka.

Zajęcia Akademii e-Seniora UPC będą odbywały się w 10 pracowniach internetowych UPC oraz pracowni partnerskiej w Krakowie. Miasta, w których będą organizowane kursy to: Warszawa, Katowice, Gdańsk, Kielce, Lublin, Szczecin, Bydgoszcz, Kraków, Wrocław i Opole. Placówki służą propagowaniu internetu, szczególnie wśród osób, które znajdują się poza zasięgiem nowych technologii. Wśród partnerów lokalnych programu znalazły się organizacje pozarządowe, instytucje publiczne, jednostki działające w oparciu o prawo spółdzielcze.

Strona WWW
Akademia e-Seniora UPC nie ogranicza się do kursów. Dedykowana strona http://www.akademiaeseniora.pl/ została odświeżona i wzbogacona o nowe funkcjonalności. Na stronie znajdują sie informacje o projekcie, partnerach, słowniczek podstawowych pojęć, linki do najciekawszych stron. Ponadto użytkownicy serwisu będą mogli zadać pytanie ekspertowi a odpowiedzi będzie można znaleźć na stronie.

Klub e-Seniora
Po zakończeniu kursów ich absolwenci (i nie tylko oni) będą mogli się spotykać w wyznaczonych godzinach w internetowym klubie e-Seniora w pracowniach UPC. W ramach klubu będą mogli nieodpłatnie skorzystać z internetu.

Akademia e-Seniora powstała przy współpracy z Akademią Rozwoju Filantropii, która jest partnerem społecznym akcji.

źródło: UPC

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej

UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska

UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa

• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej

UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska

Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej

UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view

Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcej

UPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV

UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcej

UPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcej

UPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne

Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcej