Archiwalne

Kara dla TPSA za przenośność numerów uchylona

07.07.2008

Sąd Apelacyjny uchylił decyzję UKE o nałożeniu na Telekomunikację Polską S.A. kary za pobieranie opłaty zniechęcającej do przeniesienia numeru do innego operatora.

W dniu 4 lipca 2008 r. odbyła się rozprawa przed Sądem Apelacyjnym w Warszawie w celu rozpoznania apelacji Telekomunikacji Polskiej S.A. od wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 24 lipca 2007 r., mocą którego SOKiK oddalił odwołanie TP od decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 1 sierpnia 2006 r. Decyzją tą Prezes UKE nałożył na TP karę pieniężną w wysokości 200.000 złotych za realizację uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru, o którym mowa w art. 71 Prawa telekomunikacyjnego, w sposób niezgodny z przepisami ustawy.

Sąd Apelacyjny po rozpoznaniu sprawy zmienił zaskarżony wyrok SOKiK i uchylił zaskarżoną decyzję Prezesa UKE.

W ustnych motywach uzasadnienia Sąd wskazał, iż korzystając z wypracowanego stanowiska Sądu Apelacyjnego w Warszawie w podobnych sprawach podzielił stanowisko TP.

Sąd wskazał, że art. 209 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego mówi o tym, kiedy można wymierzyć karę pieniężną. Zdaniem Sądu Apelacyjnego przepis ten jednoznacznie stanowi, że karę pieniężną można nałożyć w przypadku uniemożliwiania korzystania z uprawnień do przeniesienia przydzielonego numeru, o których mowa w art. 70 i art. 71 Prawa telekomunikacyjnego. Zdaniem Sądu uniemożliwianie korzystania z uprawnień do przeniesienia przydzielonego numeru nie jest równoznaczne ze zniechęcaniem abonenta do korzystania z uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru przy zmianie operatora, na co wskazywał Prezes UKE w zaskarżonej decyzji o nałożeniu kary.

źródło: UKE

Wiadomości firmowe Przenieś firmowe numery i przybij 5 z Telecube

„Przybij 5 z TeleCube” to najnowsza promocja operatora telefonii internetowej i dostawcy wirtualnej centrali TeleCube. Promocja jest skierowana do firm, które nigdy nie korzystały z usług TeleCube i zdecydują się na przetestowanie jednego z pakietów wirtualnej centrali telefonicznej. Po okresie testowym uczestnik promocji może uzyskać do 30% zniżki na abonament e-centrali oraz inne bonusy. czytaj więcej

News Co to jest SLA w hostingu? Jakie SLA jest dobre? Sprawdź!

Bardzo często decydując się na korzystanie ze specjalistycznych usług czy zaawansowanych systemów informatycznych siłą rzeczy skazujemy się na wsparcie osób trzecich. Wynika to chociażby z braku odpowiedniej wiedzy, kwalifikacji, dostępu do systemów itd. O ile zapewnienie ciągłości działania systemu czy dostępu usługi jest dla kluczowe dla Twojego biznesu powinieneś koniecznie zadbać o odpowiednie zapisy umowne lub wykupić dodatkowe SLA. Czym jest i jak działa SLA? Na co powinieneś zwrócić uwagę w kontekście usług hostingowych? czytaj więcej

Wiadomości firmowe Reorganizacja pracy zdalnej - z Peoplefone Polska S.A. zrobisz to w sprawny sposób!

W PLFON możesz nadal korzystać ze wszystkich funkcjonalności, nawet jeśli Twoja firma musi pracować z domu. Przewagą i zaletą telefonii VoIP jest zdecydowanie mobilność. czytaj więcej

News MŚP 2.0 – jak usprawnić komunikację w małej i średniej firmie?

Unowocześnienie procesu obsługi klientów, usprawnienie obiegu informacji, zwiększenie jakości i skuteczności działania to cele, jakie stawia sobie każda firma, bez względu na zasięg działania czy liczbę zatrudnionych pracowników. Zarządzający firmami z sektora MŚP szczególnie baczną uwagę zwracają na efektywność przy jednoczesnym obniżaniu kosztów. Szczególnie dzisiaj, w dobie pandemii, która wymusza digitalizację wielu procesów. Jak skutecznie się komunikować, jednocześnie dbając o firmowe wydatki? Odpowiedzią na te wyzwania są rozwiązania telekomunikacyjne VoIP oferowane przez Grandstream, czyli sprawdzony, znany na całym świecie system pozwalający małym i średnim przedsiębiorstwom korzystać z możliwości dostępnych kiedyś tylko dla dużych korporacji. czytaj więcej