Archiwalne

Grupa Cyfrowy Polsat: doskonałe wyniki operacyjno-finansowe w II kwartale 2014 r.

28.08.2014

Zobacz więcej na CyfrowyPolsat.pl.

Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat publikuje doskonałe wyniki operacyjne i finansowe za II kwartał 2014 roku. Po raz pierwszy także Cyfrowy Polsat konsoliduje wyniki spółki Polkomtel, której właścicielem stał się po zakończeniu w maju bieżącego roku transakcji nabycia spółki Metelem Holdings Company Limited. Grupa odnosi pierwsze sukcesy w sprzedaży unikalnej na polskim rynku oferty smartDOM i rozpoczyna realizację założonych synergii.

Kluczowe dane operacyjno-finansowe

W II kw. br. Grupa Cyfrowy Polsat:

  • posiadała stabilną bazę klientów kontraktowych wynoszącą 6,2 mln:
    -  ARPU klienta wyniosło 85,3 zł,
    -  systematycznie rosnący wskaźnik nasycenia aktywnych usług generujących przychód (RGU) na klienta wyniósł 1,93x,
    -  stabilny churn wynoszący 8,8%,
  • odnotowała doskonałe wyniki sprzedaży w ramach programu smartDOM:
    -  z oferty skorzystało już ponad 300 tys. klientów,
    -  liczba aktywnych usług (RGU) posiadanych przez tę grupę klientów to ponad 1 mln,
    -  program ma pozytywny wpływ na sprzedaż pojedynczych usług w standardowych ofertach,
    -  program ma pozytywny wpływ na ARPU klienta kontraktowego,
  • zanotowała bardzo dobre udziały Telewizji Polsat w oglądalności wynoszące 23,6% oraz rosnący do poziomu 24,8% udział w rynku reklamy telewizyjnej,
  • kontynuowała realizację synergii operacyjnych oraz niemal w całości zrealizowała zapowiedziane synergie finansowe,
  • wypracowała solidne wyniki finansowe:
    -  przychody:   1,8 mld zł,
    -  EBITDA: 709 mln zł,
    -  marża EBITDA: 40,6%.

- W drugim kwartale tego roku zakończyliśmy z sukcesem największą na rynku polskim i jedną z największych w Europie transakcję nabycia Metelem Holdings Company Limited, rozpoczynając tym samym nowy etap w historii naszej Grupy. Kontynuowaliśmy proces integracji operacyjnej obydwu spółek, którego celem jest wygenerowanie zapowiedzianych synergii. Pierwsze ich efekty widać już teraz. Stabilna baza klientów kontraktowych stanowi fundament naszej strategii multioperatora, mającej na celu maksymalizację sprzedaży produktów i usług w przeliczeniu na jednego klienta, a doskonałe wyniki sprzedaży programu smartDOM utwierdzają nas w przekonaniu, że obrany kierunek jest słuszny. Istotne również na tym etapie realizacji naszej strategii jest posiadanie największej w Polsce sieci LTE oraz wyznaczanie trendów w rozwoju tej technologii – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Wiceprezes Zarządu, Polkomtel Sp. z o.o.

Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
- W tym kwartale nie tylko po raz pierwszy konsolidujemy wyniki finansowe spółki Polkomtel, ale także raportujemy według nowej metodologii, która według nas w jedyny możliwy sposób opisuje prowadzoną przez nas działalność. Po włączeniu do Grupy spółki Polkomtel nasza strategia opiera się głównie na saturacji naszej wspólnej bazy usługami podstawowymi spółek Grupy: telewizja, Internet i telefon, a jej konsekwencją jest budowanie ARPU na klienta. Według nas tylko nowy model prezentowania wyników pozwoli rynkowi na rzetelną ocenę efektów naszej pracy - mówi Dominik Libicki.

W II kw. br. Grupa Cyfrowy Polsat:

  • posiadała stabilną bazę klientów kontraktowych wynoszącą 6,2 mln:
    -  ARPU klienta wyniosło 85,3 zł,
    -  stabilnie rosnący wskaźnik nasycenia aktywnych usług generujących przychód na klienta wyniósł 1,93x,
    -  stabilny churn 8,8%,
  • łączna liczba aktywnych usług generujących przychód wyniosła 16 mln, z czego:
    -  10,6 mln usług telefonicznych,
    -  4,3 mln usług telewizyjnych,
    -  1,4 mln usług Internetowych,
  • 74% (12 mln) spośród aktywnych usług stanowiły usługi kontraktowe, a 26% (4,2 mln) przedpłacone,
  • Według obecnej praktyki rynkowej Grupa posiadała 6,4 mln klientów usług przedpłaconych. Uważamy jednak, że prawdziwy obraz rynku tych usług pokazuje definicja stosowana przez Komisję Europejską - liczba raportowanych aktywnych usług przedpłaconych generujących przychód w ramach telefonii komórkowej oraz Internetu oznacza liczbę kart SIM, które w ciągu ostatnich 90 dni wykonały albo otrzymały połączenie, wysłały albo otrzymały SMS/MMS albo skorzystały z usług transmisji danych. Według tej definicji liczba klientów usług przedpłaconych wyniosła 4,2 mln. ARPU na usługę przedpłaconą w II kw. wyniosło 17,9 zł,
  • Średniomiesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wyniosła około 4,6 mln.

- Na wzrost przychodów, kosztów i EBITDA całego segmentu miała wpływ konsolidacja wyników grupy Metelem, jednak, co ważne, w sposób organiczny rosły także przychody od klientów detalicznych – z opłat za usługi płatnej telewizji i usługi telekomunikacyjne oraz zrealizowanego ruchu w ramach usługi dostępu do szerokopasmowego Internetu – co przy jednoczesnej efektywnej kontroli kosztów zapewniło nam utrzymanie wysokiej rentowności - komentuje Tomasz Szeląg, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A.

Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych za II kw. 2014 r.

mln PLN II kw. 2014 zmiana r/r
Przychody 1,466 204%
Koszty* 873 170%
EBITDA 593 271%
Marża EBITDA 40,6% 7,4 p.p.
Zysk netto 162 (43%)

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji i utraty wartości

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej
- Telewizja Polsat odnotowała w II kw. br. bardzo dobre wyniki oglądalności, utrzymując kanał główny na pozycji lidera, mimo postępującego procesu fragmentaryzacji rynku oraz transmisji przez kanały z grupy TVP mundialu w Brazylii. Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły znacznie szybciej niż rynek, dzięki skutecznej strategii sprzedaży na rosnącym rynku reklamowym – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Oglądalność kanałów Telewizji Polsat:

  • W II kw. br. zarówno główna antena POLSAT z wynikiem 13,5% była na pozycji lidera wśród oglądalności, jak i kanały tematyczne, które miały 10,1% udziału w rynku. Łącznie Grupa Polsat miała 23,6% udziału w oglądalności,
  • W całym I półroczu br. Telewizja Polsat także zajmowała pierwszą lokatę w oglądalności kanału głównego z wynikiem 13,3% i kanałów tematycznych z wynikiem 9,7%, co dało łączną oglądalność na poziomie 23%.

Pozycja Telewizji Polsat na rynku reklamy:

  • Polsat odnotowała ponad 19% wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu do 267 mln zł w II kw. br., zapewniając sobie 24,8% udziału w rynku,
  • W I półroczu br. przychody z reklamy i sponsoringu Telewizji Polsat wzrosły o 16,8% do 475 mln zł, głównie w wyniku poprawy sytuacji na rynku reklamy TV, wzrostu organicznego kanałów Telewizji Polsat w tempie wyższym niż rynek oraz konsolidacji wyników TV4 i TV6, dzięki czemu udział Grupy w rynku wzrósł do 24,9%. 
- Zrównoważone zarządzanie ofertą programową kanałów oraz charakteryzujący się wyższą dynamiką w porównaniu do dynamiki całego rynku reklamy telewizyjnej organiczny wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu, wsparty konsolidacją nowo nabytych kanałów TV4 i TV6, były powodem wzrostu wszystkich wskaźników finansowych Telewizji Polsat. Warte podkreślenia jest, że dzięki większej dynamice wzrostu przychodów w porównaniu z bazą kosztową, istotnie wzrosła EBITDA oraz zysk netto - komentuje Tomasz Szeląg. . 

Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej za II kw. 2014 r.

mln PLN II kw. 2014 zmiana r/r
Przychody 326 12%
Koszty* 210 9%
EBITDA 116 19%
Marża EBITDA 35,7% 1,7 p.p.
Zysk netto 106 39%

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji i utraty wartości

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat za II kw. 2014 r.

mln PLN II kw. 2014 zmiana r/r
Przychody 1,751 137%
Koszty* 1,042 116%
EBITDA 709 176%
Marża EBITDA 40,6% 5,6 p.p.
Zysk netto 132 64%

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji i utraty wartości

- To kolejny kwartał bardzo dobrych wyników finansowych. Wzrost przychodów i EBITDA wynika nie tylko z konsolidacji wyników grupy Metelem, ale również ze stabilnego wzrostu organicznego biznesu, a wzrost marży EBITDA jest dodatkowo efektem konsekwentnej dyscypliny kosztowej. W znaczącej większości zrealizowaliśmy już zapowiadane synergie finansowe, dlatego nasze oczekiwania wobec nich podnosimy do poziomu 700 mln zł łącznie do końca 2019 r. Dzięki refinansowaniu zadłużenia znacząco obniżyliśmy koszty finansowania bieżącej działalności Grupy, co będzie miało pozytywny wpływ na nasze wyniki w przyszłości - komentuje Tomasz Szeląg.

- Opublikowane wyniki, tempo integracji spółek i realizacji synergii między Cyfrowym Polsatem i Polkomtelem rysują przed nami bardzo dobre perspektywy wzrostu w przyszłych kwartałach i latach. Posiadane w portfolio liczne atuty – oferta smartDOM, Internet Power LTE, program lojalnościowy Paszport Korzyści, telewizja internetowa IPLA, liczne usługi dodatkowe – z pewnością będą budować naszą przewagę w przyszłości i umacniać pozycję naszej Grupy, z korzyścią dla klientów i akcjonariuszy – mówi Dominik Libicki.

źródło: Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat WynikiCyfrowego Polsatu po trzecim kwartale 2017 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła III kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, co oznacza, że skutecznie radziła sobie zarówno na rynkach telekomunikacyjnym i płatnej telewizji, jak i nadawców TV. Grupa odnotowała solidne wyniki finansowe, mimo niekorzystnego wpływu regulacji „Roam Like at Home”, oraz wciąż generuje bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne. Realizacja konsekwentnej polityki finansowej przyczyniła się do podwyższenia przez agencję Moody’s Investors Service perspektywy ratingu korporacyjnego dla Grupy do pozytywnej. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Jubileuszowa gala KSW 40 w Cyfrowym Polsacie

Ruszyła sprzedaż odbywającej się 22 października br. gali KSW 40. Abonenci Cyfrowego Polsatu oraz użytkownicy IPLI mogą zamawiać dostęp do wydarzenia, które już po raz drugi odbędzie się poza granicami Polski. W stolicy Irlandii – Dublinie swoje umiejętności pokażą m.in. Mariusz Pudzianowski, Mateusz Gamrot, Michał Materla, Maciej Jewtuszko oraz Dawid Zawada. Gala dostępna będzie w systemie „pay-per-view” (PPV) w cenie 40 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Testuj LTE Plus w Cyfrowym Polskacie przez dwa miesiące za 9 zł

Od teraz nawet przez dwa miesiące każdy może sprawdzać, jak działa superszybki Internet LTE. Aż do 60 dni wydłużony zostaje okres, w którym można testować LTE Plus i LTE Plus Advanced w ofercie Plusa oraz Cyfrowego Polsatu. Promocja jest dostępna we wszystkich punktach sprzedaży i sklepach internetowych obu operatorów, a jedyny koszt testowania to opłata aktywacyjna w wysokości 9 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Start US Open i powrót wielkoszlemowych emocji na specjalnych kanałach Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2

Już dzisiaj rozpoczyna się US Open – czwarty i ostatni w tegorocznym kalendarzu turniej zaliczany do Wielkiego Szlema – najtrudniejszych i najbardziej prestiżowych turniejów tenisowych. Dzięki specjalnie stworzonym kanałom premium, poświęconym w całości rozgrywkom tenisowym obejmującym turnieje Wielkiego Szlema, które powstały w rezultacie współpracy Grupy Polsat i Eurosportu, fani tenisa będą mogli śledzić rozgrywki US Open przez 24 godziny na dobę, na żywo, w jakości HD oraz bez reklam, a także oglądać powtórki najciekawszych i najbardziej emocjonujących meczów. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za II kwartał 2017

Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała bardzo dobre wyniki operacyjne wszystkich segmentów i rosnące wyniki finansowe za II kwartał br. Wśród najważniejszych wydarzeń ostatnich miesięcy znalazły się: nabycie wyłącznych praw do Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA na lata 2018-2021 dla wszystkich kanałów dystrybucji treści oraz wypłata dywidendy w wysokości 205 mln zł. W wyniku konsekwentnej realizacji strategii w II kwartale wzrosły przychody Grupy – do 2,470 mld zł, wynik EBITDA – do 964 mln zł, a także wolne przepływy pieniężne – do poziomu 1,770 mld zł w okresie 12-miesięcznym. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyjątkowe starcie dwóch królów sportów walki. Walka stulecia Mayweather vs McGregor w PPV. Wyłącznie w Cyfrowym Polsacie i IPLI

W Cyfrowym Polsacie i IPLI ruszyła sprzedaż dostępu do gali, na którą od dawna czekają wszyscy fani sportów walki. W nocy z 26 na 27 sierpnia br. czasu polskiego w hali T-Mobile Arena w Las Vegas dojdzie do spotkania dwóch gigantów: jednego z najlepszych pięściarzy ostatnich dekad – Floyda Mayweathera Juniora i zawodnika mieszanych sztuk walki – Conora McGregora. Gala dostępna będzie w systemie „pay-per-view” (PPV), w cenie 40 zł, wyłącznie dla abonentów Cyfrowego Polsatu oraz użytkowników IPLI. Galę skomentują i będą o niej opowiadać dziennikarze Polsatu Sport oraz zaproszeni eksperci. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Nowa oferta Cyfrowego Polsatu dla fanów sportu i kina - w cenie kanały Cinemax i Eleven Sports

W Cyfrowym Polsacie ruszyła nowa promocja dla wszystkich, którzy cenią najlepszy sport oraz dobre kino, a przy tym chcą płacić niewiele. Do oferty z pakietem Rodzinnym HD oraz dwoma kanałami filmowymi premium: Cinemax HD i Cinemax 2 HD dołączyły oferujące sport na światowym poziomie kanały z pakietu Eleven Sports HD: Eleven, Eleven Sports oraz Eleven Extra. Teraz to prawie 90 kanałów z najlepszą rozrywką aż do końca roku bez opłat. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Ruszyła nowa kampania programu smartDOM - "Bądź bystry i oszczędzaj"

Ruszyła nowa odsłona kampanii reklamowej programu smartDOM, w ramach której ambasadorzy programu – Joanna Brodzik i Paweł Wilczak – podróżują po Polsce kamperem, odwiedzają polskie rodziny i opowiadają o korzyściach z łączenia najróżniejszych usług i produktów z oferty Cyfrowego Polsatu i Plusa. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat W Cyfrowym Polsacie pakiet Eleven Sports HD bez dodatkowych opłat

Przez ponad tydzień, od 18 do 28 sierpnia br. abonenci Cyfrowego Polsatu nieposiadający w swojej ofercie pakietu Eleven Sports HD, otrzymają do niego bezpłatny dostęp w ramach otwartego okna. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Ruszyła nowa kampania reklamowa Domowego Internetu LTE oferowanego przez Cyfrowy Polsat

Ten szybki Internet jest dostępny wszędzie tam, gdzie inne rozwiązania nie zawsze się sprawdzają. Domowy Internet LTE to nie tylko usługa, ale przede wszystkim autorskie, nowoczesne i unikalne rozwiązanie wprowadzone przez Cyfrowy Polsat ponad 3 lata temu. To jedyny taki produkt na polskim rynku. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat WynikiCyfrowego Polsatu po trzecim kwartale 2017 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła III kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, co oznacza, że skutecznie radziła sobie zarówno na rynkach telekomunikacyjnym i płatnej telewizji, jak i nadawców TV. Grupa odnotowała solidne wyniki finansowe, mimo niekorzystnego wpływu regulacji „Roam Like at Home”, oraz wciąż generuje bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne. Realizacja konsekwentnej polityki finansowej przyczyniła się do podwyższenia przez agencję Moody’s Investors Service perspektywy ratingu korporacyjnego dla Grupy do pozytywnej. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Jubileuszowa gala KSW 40 w Cyfrowym Polsacie

Ruszyła sprzedaż odbywającej się 22 października br. gali KSW 40. Abonenci Cyfrowego Polsatu oraz użytkownicy IPLI mogą zamawiać dostęp do wydarzenia, które już po raz drugi odbędzie się poza granicami Polski. W stolicy Irlandii – Dublinie swoje umiejętności pokażą m.in. Mariusz Pudzianowski, Mateusz Gamrot, Michał Materla, Maciej Jewtuszko oraz Dawid Zawada. Gala dostępna będzie w systemie „pay-per-view” (PPV) w cenie 40 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Testuj LTE Plus w Cyfrowym Polskacie przez dwa miesiące za 9 zł

Od teraz nawet przez dwa miesiące każdy może sprawdzać, jak działa superszybki Internet LTE. Aż do 60 dni wydłużony zostaje okres, w którym można testować LTE Plus i LTE Plus Advanced w ofercie Plusa oraz Cyfrowego Polsatu. Promocja jest dostępna we wszystkich punktach sprzedaży i sklepach internetowych obu operatorów, a jedyny koszt testowania to opłata aktywacyjna w wysokości 9 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Start US Open i powrót wielkoszlemowych emocji na specjalnych kanałach Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2

Już dzisiaj rozpoczyna się US Open – czwarty i ostatni w tegorocznym kalendarzu turniej zaliczany do Wielkiego Szlema – najtrudniejszych i najbardziej prestiżowych turniejów tenisowych. Dzięki specjalnie stworzonym kanałom premium, poświęconym w całości rozgrywkom tenisowym obejmującym turnieje Wielkiego Szlema, które powstały w rezultacie współpracy Grupy Polsat i Eurosportu, fani tenisa będą mogli śledzić rozgrywki US Open przez 24 godziny na dobę, na żywo, w jakości HD oraz bez reklam, a także oglądać powtórki najciekawszych i najbardziej emocjonujących meczów. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za II kwartał 2017

Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała bardzo dobre wyniki operacyjne wszystkich segmentów i rosnące wyniki finansowe za II kwartał br. Wśród najważniejszych wydarzeń ostatnich miesięcy znalazły się: nabycie wyłącznych praw do Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA na lata 2018-2021 dla wszystkich kanałów dystrybucji treści oraz wypłata dywidendy w wysokości 205 mln zł. W wyniku konsekwentnej realizacji strategii w II kwartale wzrosły przychody Grupy – do 2,470 mld zł, wynik EBITDA – do 964 mln zł, a także wolne przepływy pieniężne – do poziomu 1,770 mld zł w okresie 12-miesięcznym. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyjątkowe starcie dwóch królów sportów walki. Walka stulecia Mayweather vs McGregor w PPV. Wyłącznie w Cyfrowym Polsacie i IPLI

W Cyfrowym Polsacie i IPLI ruszyła sprzedaż dostępu do gali, na którą od dawna czekają wszyscy fani sportów walki. W nocy z 26 na 27 sierpnia br. czasu polskiego w hali T-Mobile Arena w Las Vegas dojdzie do spotkania dwóch gigantów: jednego z najlepszych pięściarzy ostatnich dekad – Floyda Mayweathera Juniora i zawodnika mieszanych sztuk walki – Conora McGregora. Gala dostępna będzie w systemie „pay-per-view” (PPV), w cenie 40 zł, wyłącznie dla abonentów Cyfrowego Polsatu oraz użytkowników IPLI. Galę skomentują i będą o niej opowiadać dziennikarze Polsatu Sport oraz zaproszeni eksperci. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Nowa oferta Cyfrowego Polsatu dla fanów sportu i kina - w cenie kanały Cinemax i Eleven Sports

W Cyfrowym Polsacie ruszyła nowa promocja dla wszystkich, którzy cenią najlepszy sport oraz dobre kino, a przy tym chcą płacić niewiele. Do oferty z pakietem Rodzinnym HD oraz dwoma kanałami filmowymi premium: Cinemax HD i Cinemax 2 HD dołączyły oferujące sport na światowym poziomie kanały z pakietu Eleven Sports HD: Eleven, Eleven Sports oraz Eleven Extra. Teraz to prawie 90 kanałów z najlepszą rozrywką aż do końca roku bez opłat. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Ruszyła nowa kampania programu smartDOM - "Bądź bystry i oszczędzaj"

Ruszyła nowa odsłona kampanii reklamowej programu smartDOM, w ramach której ambasadorzy programu – Joanna Brodzik i Paweł Wilczak – podróżują po Polsce kamperem, odwiedzają polskie rodziny i opowiadają o korzyściach z łączenia najróżniejszych usług i produktów z oferty Cyfrowego Polsatu i Plusa. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat W Cyfrowym Polsacie pakiet Eleven Sports HD bez dodatkowych opłat

Przez ponad tydzień, od 18 do 28 sierpnia br. abonenci Cyfrowego Polsatu nieposiadający w swojej ofercie pakietu Eleven Sports HD, otrzymają do niego bezpłatny dostęp w ramach otwartego okna. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Ruszyła nowa kampania reklamowa Domowego Internetu LTE oferowanego przez Cyfrowy Polsat

Ten szybki Internet jest dostępny wszędzie tam, gdzie inne rozwiązania nie zawsze się sprawdzają. Domowy Internet LTE to nie tylko usługa, ale przede wszystkim autorskie, nowoczesne i unikalne rozwiązanie wprowadzone przez Cyfrowy Polsat ponad 3 lata temu. To jedyny taki produkt na polskim rynku. czytaj więcej