Archiwalne

Ericsson Response niesie pomoc ofiarom kataklizmów

21.05.2009

Ericsson prowadzi globalny program wolontariatu pod nazwą Ericsson Response.

Od 2000 roku rozsiani po całym świecie pracownicy firmy niosą pomoc regionom dotkniętym katastrofami dostarczając rozwiązań telekomunikacyjnych, które ułatwiają prowadzenie akcji ratowniczej. Ericsson Response współpracuje Organizacją Narodów Zjednoczonych (ONZ) oraz Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca.

Ericsson używa swojej technologii, zasobów i rozwiązań, aby wspierać ludzi, którzy znaleźli się w potrzebie. Ericsson Response uczestniczy w akcjach ratunkowych prowadzonych przez organizacje międzynarodowe, na terenach dotkniętych kataklizmami.

Ericsson Response skupia około 200 pracowników firmy, legitymujących się różnymi umiętnościami oraz doświadczeniem zawodowym. Przed wzięciem udziału w misji uczestnicy akcji przechodzą intensywne szkolenia obejmujące m.in ćwiczenia symulacje w szybkim wdrażaniu systemu łączności alarmowej w ramach sieci GSM, WIDER oraz innych rozwiązań telekomunikacyjnych.

Ericsson reaguje na prośby o wsparcie wysyłane przez ONZ oraz Międzynarodowy Ruch Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca kierując w miarę możliwości ludzi i sprzęt w rejon zdarzenia. Czas reakcji na zgłoszenie wynosi od 2 godzin do 1 tygodnia. W nagłych przypadkach Ericsson organizuje wsparcie poprzez lokalne oddziały firmy.

W praktyce działania wolontariuszy z inicjatywy Ericsson Response polegają na zdiagnozowaniu skali uszkodzeń, wskazaniu jakie zasoby należy wykorzystać, a następnie instalacji sprzętu telekomunikacyjnego, który ułatwia prowadzenie akcji ratunkowej.

W 2008 roku wolontatiusze z Ericsson Response wspierali m.in. działalność programu Save the Children w Sudanie oraz Światowy Program Żywnościowy w Dubaiu. Ponadto Ericsson Response zapewnił łączność dla akcji ratunkowej po powodzi w Panamie oraz huraganie w Birmie.

W trakcie 125 letniej historii firmy, Ericsson był zaangażowany w wiele wyzwań związanych z niesiem pomocy ofiarom zdarzeń. Firma zapewniła łączność mobilną dla obozu uchodźców podczas wojny w Kosowie, odbudowywała infrastrukturę telekomunikacyjną zniszczoną przez trzęsienie ziemi w Turcji i dostarczyła namioty dla poszkodowanych w tej katastrofie. Ericsson zapewnił również telefony ofiarom powodzi w Wietnamie.

Wolontariusze z firmy Ericsson nie biorą udziału w usuwaniu skutków katastrof spowodowanych działaniami wojennymi lub sił pokojowych.

źródło: Ericsson

Wiadomości firmowe Cyberbezpieczeństwo dla SMB: AI, automatyzacja i praktyczne wsparcie – podejście GFI Software

W dobie coraz bardziej zaawansowanych zagrożeń cybernetycznych i rosnącej presji regulacyjnej, małe i średnie przedsiębiorstwa (SMB) często mają trudności z nadążeniem ze względu na ograniczone zasoby. GFI Software wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom, oferując rozwiązania dopasowane do ich potrzeb – od zarządzania łatkami i bezpieczeństwa poczty e-mail po automatyzację opartą na sztucznej inteligencji. czytaj więcej

News Kto odpowiada za nieautoryzowane płatności? Twoje prawa jako klienta banku

Tylko w 2024 roku zgłoszono 334 tys. przypadków nieautoryzowanych transakcji płatniczych w bankowości elektronicznej i aplikacjach. Łącznie klienci stracili już ponad 500 mln złotych, które w łatwy sposób wpadły w ręce złodziei. Ale czy musiało tak być? Sprawdź, kto w takiej sytuacji ponosi odpowiedzialność i jakie masz prawa jako osoba poszkodowana. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Bakotech rozszerza portfolio o nagradzane rozwiązania ThreatDown od Malwarebytes

Bakotech poszerza swoje portfolio o rodzinę rozwiązań ThreatDown firmy Malwarebytes, przejmując ich dystrybucję w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz na Węgrzech. Produkty ThreatDown doskonale uzupełniają istniejące systemy zabezpieczeń, skutecznie wykrywając i neutralizując zagrożenia w czasie rzeczywistym. To partnerstwo stanowi kolejny krok w dostarczaniu kompleksowych i elastycznych rozwiązań cybersecurity, dostosowanych do dynamicznie zmieniających się potrzeb firm. czytaj więcej