Archiwalne

Ericsson dostawcą technologii mobilnego Internetu

01.10.2009

19% Polaków jest zainteresowanych mobilnym łaczem szerokopasmowym - podaje Ericsson Consumer Lab. Ericsson wraz z operatorami Polkomtel i PTC uruchomił w 2009 w Polsce technologię HSPA+, umożliwiając potencjalnym klientom mobilnego Internetu transmisje danych do 21 Mbps.

14% respondentów twierdzi, że korzysta z usługi mobilnego Internetu szerokopasmowego. Paradoksalnie respondenci korzystajacy z mobilnego internetu, najczęściej używają go w domu (42%), rzadziej na wakacjach (12%) i w pracy (10%). 19% Polaków jest zainteresowanych dostępem do mobilnego Internetu w przyszłości co wskazuje na duży potencjał rozwojowy tego produktu.

W 27% polskich gospodarstw domowych jest dostępny laptop, który jest najczęściej wykorzystywanym urządzeniem do połączeń z mobilnym Internetem, natępny w kolejności jest komputer stacjonarny i telefon komórkowy.

godnie z aktualnym badaniem odsetek laptopów w gospodarstwach domowych wzrósł o 20 punktów procentowych. W badaniu z 2006 roku tylko 7% badanych miało w domach dostęp do laptopa. Z krajów europejskich objętych badaniem wyprzedzamy jedynie Czechy, gdzie 21% respondentów twierdzi, że może korzystać w gospodarstwie domowym z laptopa. Prym wiedzie Szwecja, gdzie w siedmiu na dziesięć domów jest laptop. Równie wysoki odsetek odnotowano w Wielkiej Brytanii (53%) i Włoszech (41%). Światowa średnia gospodarstw w których jest dotęp do laptopa wynosi 36%.

Z badań Ericsson Consumer Lab wynika, że zapotrzebowanie na Internet w Polsce, w tym mobilny internet szerokopasmowy jest bardzo wysokie. Nadzieję na zaspokojenie rosnących apetytów konsumentów daje wykorzystanie potencjału HSPA oraz rozwój technologii LTE. Ericsson posiada 49% spośród wszystkich komercyjnych sieci HSPA na świecie.

O badaniu Consumer Lab Polska 2009
Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.

źródło: Ericsson