Archiwalne

ASTER kupił krakowskiego operatora Internetu GH NET

27.10.2010


ASTER, dostawca pięciu usług telekomunikacyjnych kupił 100% udziałów w spółce GH NET. To jeden z największych małopolskich dostawców Internetu. Na transakcji zyska nie tylko ASTER, który zwiększy zasięg sieci i umocni swoją pozycję na rynku krakowskim. Zyskają także klienci GH NET, którzy będą mogli korzystać z usług zintegrowanych oferowanych przez ASTER.

GH NET świadczy głównie usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu. Obecnie spółka obsługuje 16 500 abonentów – głównie na terenie Krakowa, ale także, w mniejszym stopniu, Radomia. Obok usług dla klientów indywidualnych, spółka oferuje także rozwiązania dla klientów biznesowych – dostępu do Internetu, usługi głosowe oraz transmisji danych i kolokacji. W zasięgu sieci GH NET znajduje się około 50 tysięcy gospodarstw domowych.

Dzięki transakcji, ASTER przejmie 150 klientów biznesowych obsługiwanych do tej pory przez GH NET. Są to przede wszystkim firmy małej i średniej wielkości, korzystające z usług dostępu do Internetu. 50 firm posiada umowy SLA określające ściśle parametry świadczonych usług. Zakup przez ASTER 100% udziałów w spółce GH NET, umożliwi klientom biznesowym tej sieci korzystanie z usług oferowanych przez ASTER BIZNES, w tym m.in. wideokonferencji w jakości HD, mobilnego dostępu do Internetu oraz usług głosowych.

Dzięki transakcji, ASTER umocni pozycję na rynku krakowskim, a klienci GH NET uzyskają dostęp do usług oferowanych przez ASTER.

- Już wkrótce część klientów GH NET będzie mogła korzystać z telefonii stacjonarnej i komórkowej, mobilnego Internetu a także telewizji cyfrowej oraz wypożyczalni filmów VoD. W ciągu kilku najbliższych miesięcy udostępnimy oferowane przez nas usługi wszystkim klientom znajdującym się w zasięgu sieci GH NET. – deklaruje Joanna Pasynkiewicz, Wiceprezes Zarządu ASTER.

Zakup GH NET to kolejna transakcja ASTER zrealizowana w tym roku. W lipcu br. ASTER nabył 100 % udziałów w spółce Mediatel 4B świadczącej usługi dla rynku biznesowego: głosowe, dostępu do Internetu, transmisji danych, kolokacji oraz szereg usług dodanych (efax, telekonferencje) dla klientów instytucjonalnych na terenie całego kraju. ASTER nie wyklucza w najbliższym czasie kolejnych przejęć – zarówno na rynku konsumenckim, jak i biznesowym.

- Jeśli pojawi się okazja do zakupu operatora uzupełniającego naszą ofertę terytorialnie, bądź też produktowo, to na pewno ją rozważymy. Konsolidacja na rynku kablowym jest bardzo potrzebna. Na rynku zachodnim działa maksymalnie kilku operatorów, tymczasem w Polsce funkcjonuje kilkuset operatorów, obsługujących blisko 5 milionów klientów. Konsolidacja zmniejsza koszty działania i ułatwia negocjacje z nadawcami telewizyjnymi. – tłumaczy Joanna Pasynkiewicz.

źródło: Aster

News Szybki internet w Krakowie – który wybrać?

Mieszkańcy Krakowa mają do wyboru liczne oferty internetu stacjonarnego. Jak w gąszczu operatorów wybrać tego najlepszego? czytaj więcej

News UPC Polska ma najszybszy internet światłowodowy

W lutym odbył się kolejny ranking SpeedTest. UPC Polska okazała się najszybszym ogólnopolskim operatorem internetu światłowodowego. Średni wynik sieci UPC przekroczył poziom 150 Mb/s - czyli dwukrotnie wyższy wynik od średniej prędkości krajowej. czytaj więcej

News Polacy robią zakupy w sieci. Co i gdzie kupujemy?

84 proc. młodych Polaków, w wieku od 18 do 24 lat, mających dostęp do internetu kupuje online co najmniej raz w miesiącu. To wynika z badania SW Research z połowy 2018 roku. Co więcej, co trzeci ankietowany robi to co najmniej raz w miesiącu. Co kupujemy online i jakie są perspektywy rozwoju dla rynku e-commerce w Polsce? czytaj więcej

Mobile Vikings Mobile Vikings daje fun seniorom

Odkąd cyfryzacja stała się machiną napędzającą świat, musimy liczyć się z tym, że funkcjonują obok nas osoby, dla których zachodzące zmiany nie są łatwe w adaptacji. Mowa głównie o osobach starszych - postępujący proces starzenia społeczeństwa potęguje zjawisko cyfrowego wykluczenia. Na szczęście jednak coraz więcej firm podejmuje próbę włączenia seniorów do obszarów życia, w których dotychczas nie funkcjonowali. Mobile Vikings również odpowiada na tę potrzebę, ale - co typowe dla marki - do zagadnienia podchodzi na swój sposób. Zainaugurowana właśnie akcja “Podłącz się!” pokazuje przede wszystkim, ile radości może dać międzypokoleniowa wymiana doświadczeń. Wszystkim działaniom ma przyświecać jedno słowo: FUN. czytaj więcej