Archiwalne

40 proc. Internautów nie wie czy ma aktualnego antywirusa

10.02.2009

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Tylko 7 procent rodziców uważa, że ich dzieci są bezpieczne w Internecie, a ponad 40 procent internautów nie wie, czy ma aktualnego antywirusa, wynika z badań partnera technologicznego Netii, firmy F-Secure, poświęconych świadomości zagrożeń internetowych.

Liczba użytkowników Internetu w Polsce systematycznie rośnie, mają do niego dostęp również dzieci. Popularność sieci wykorzystują także producenci złośliwego oprogramowania, z roku na rok wypuszczając coraz więcej szkodliwych aplikacji – jak pokazuje poniższe zestawienie wykrytych sygnatur.

Liczba wykrytych zagrożeń w Internecie
----------------------------------------------------------------------
rok liczba
----------------------------------------------------------------------
2000 48 000
2003 97 000
2004 100 000
2005 175 000
2006 250 000
2007 500 000
2008 1 600 000
----------------------------------------------------------------------

Netia SA współpracuje z jednym z największych i najbardziej uznanych producentów oprogramowania antywirusowego – F-Secure, aby skutecznie chronić swoich klientów przed potencjalnymi zagrożeniami internetowymi. Efektem tej współpracy jest m.in. pakiet Bezpieczny Internet Netii, pozwalający chronić komputery i ich użytkowników przed zagrożeniami z sieci.

Korzystając ze swojego doświadczenia w ochronie użytkowników Internetu Netia i F-Secure, przygotowały zestawienie prezentujące poziom świadomości zagrożeń wśród internautów oraz podstawowe metody obrony.

Dzieci w sieci
Z Internetu korzystają w dużej mierze dzieci, gdyż jest to dla nich znakomite narzędzie nauki i zabawy. Jednak rodzice, coraz bardziej świadomi zagrożeń, jakie niosą ze sobą niektóre zasoby Internetu, dość sceptycznie podchodzą do kwestii bezpieczeństwa swoich pociech w sieci.

Według najnowszych światowych badań „Security IQ” firmy F-Secure tylko 7 procent rodziców nie ma żadnych wątpliwości, iż dzieci są bezpieczne w Internecie. Z kolei jedna trzecia badanych uważa, że ich dzieci mają dostęp do kontrowersyjnych materiałów w sieci, a 15 procent – że najmłodsi spędzają za dużo czasu online.

Z pomocą rodzicom przychodzą najnowsze rozwiązania w zakresie oprogramowania zabezpieczającego – moduły „ochrony rodzicielskiej” pozwalają na zablokowanie dzieciom dostępu do niepożądanych treści, a także umożliwiają kontrolowanie czasu spędzanego przed monitorem.

Bezpieczeństwo użytkownika indywidualnego
Coraz więcej internautów wykorzystuje dostęp do Internetu nie tylko w celach rozrywkowych, ale również do pracy, czy obsługi bankowości elektronicznej. Badania „Security IQ” pokazują jednak, iż choć istnieje ogólna świadomość zagrożeń, to prawie połowa użytkowników komputerów nie jest pewna, czy ma aktualne oprogramowanie antywirusowe, a wielu groźne i wyjątkowo popularne trojany myli ze… Spartanami.

Warto pamiętać, iż sama instalacja programu antywirusowego nie wystarczy, równie ważna -zwłaszcza w przypadku korzystania z bankowości elektronicznej - jest jego aktualizacja oraz ostrożność w surfowaniu po sieci.

Bezpieczeństwo w firmie
Od lat intensywnym atakom sieciowym ulegają również firmy, które w dużej mierze zapominają o ochronie sieci korporacyjnych. Znakomitym przykładem jest tu plaga robaka sieciowego Downadup, który wykorzystując lukę odkrytą w systemach Windows już w październiku 2008 r. zaatakował 9 milionów komputerów firmowych. Do typowych problemów generowanych przez obecność tego złośliwego kodu należało blokowanie dostępu do kont lub całych domen użytkowników. Robak pobiera własne modyfikacje z bardzo wielu różnych stron WWW. Ich nazwy są wybierane losowo, na podstawie algorytmu stworzonego z bieżącej daty i godziny. Istnieją tysiące domen, które są wykorzystywane przez tą złośliwą aplikację dlatego tak trudne jest odnalezienie i zablokowanie ich wszystkich.

Firmy powinny pamiętać zarówno o aktualizacjach systemów operacyjnych, jak i antywirusowych, ustawianiu mocnych haseł oraz o ograniczonym zaufaniu do nośników USB, przez które rozprzestrzenia się wiele złośliwych programów.

źródło: Netia

News Nowe kanały na Netia TV

W nowej ofercie Netia TV będziemy mogli skorzystać z dołączonych dopiero co kanałów telewizyjnych: E! Entertainment HD oraz Romance TV HD. Do końca marca użytkownicy tej oferty będą mogli skorzystać całkowicie za darmo (w tzw. Oknie otwartym). czytaj więcej

News Netia zasilana zieloną energią

Ekologia jest na topie. Coraz więcej nowoczesnych firm stawia na zieloną energię. Do grona tych firm dołącza Netia. czytaj więcej

Netia Netia z ofertą innowacyjnych rozwiązań WiFi marketingu dla biznesu

Netia, jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce, wraz w usługami dostępowymi, zaoferowała swoim Klientom biznesowym pełen pakiet narzędzi analitycznych WiFi Marketing. Rodzina rozwiązań pod marką Netia WiFi Marketing pozwala firmom zwiększyć przychody, pozyskać nowych Klientów, a także wzmocnić ich lojalność. czytaj więcej

Netia Nie ma jak w sieci – nowy format reklamowy Netii

Netia zaprezentowała nowy format reklamowy, którego pierwsza odsłona reklamuje najnowszą ofertę pakietową światłowodowego internetu z TV z Ligą Mistrzów do końca roku za darmo. Nowym bohaterem marki jest sympatyczny, błękitny pajączek. czytaj więcej

Netia Netia: światłowodowy internet na 9 miesięcy (nie tylko) dla studentów

Netia wprowadziła nową ofertę szybkiego, stacjonarnego dostępu do internetu nawet do 900 Mb/s, z umową na okres zaledwie 9 miesięcy. Promocja w sam raz dla studentów, ale operator nie ogranicza jej dostępności tylko do nich. Podstawowa prędkość internetu w ramach oferty to obecnie aż 150 Mb/s. czytaj więcej

Netia Netia: internet i TV z Ligą Mistrzów UEFA do końca roku bez opłat

Netia wprowadza nową ofertę promocyjnych pakietów z szybkim, światłowodowym dostępem do internetu, aż do 900 Mb/s i usługami telewizyjnymi z dostępem na żywo do meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, w rewelacyjnie niskich cenach. Oferty są dostępne zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów. czytaj więcej

Netia Netia: solidne wyniki za II kw. 2018 r.

Netia S.A. w drugim kwartale br. wypracowała 343 mln zł przychodów i 93 mln zł Skorygowanego Zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych. czytaj więcej

Netia Netia: światłowód w domach jednorodzinnych

Netia wprowadza nową ofertę światłowodowego dostępu do internetu do 900 Mb/s i pakietów z TV dla mieszkańców domów jednorodzinnych. Nowe oferty są dostępne również z rabatem smartDOM dla klientów Grupy Cyfrowy Polsat, której Netia jest częścią. czytaj więcej

Netia Netia Cloud Tunnel – szybki dostęp do dowolnej chmury na świecie

Netia poszerzyła ofertę rozwiązań dla klientów biznesowych o usługę Netia Cloud Tunnel, która pozwala na zestawianie bezpiecznych i niezawodnych połączeń z ponad 100 platformami chmurowymi na całym świecie, w tym Amazon Web Services, Microsoft Azure, czy Google Cloud. czytaj więcej

Netia Wakacje od abonamentu w Netii

Netia wprowadziła nową ofertę wakacyjną pod hasłem „wakacje od abonamentu w Netii”, w której przez 3 miesiące cena internetu lub internetu + TV, wynosi 1 zł za usługę. Oferta dostępna jest również z rabatem smartDOM dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Podczas sezonu wakacyjnego Netia promuje również usługę monitoringu w specjalnej cenie. czytaj więcej

News Nowe kanały na Netia TV

W nowej ofercie Netia TV będziemy mogli skorzystać z dołączonych dopiero co kanałów telewizyjnych: E! Entertainment HD oraz Romance TV HD. Do końca marca użytkownicy tej oferty będą mogli skorzystać całkowicie za darmo (w tzw. Oknie otwartym). czytaj więcej

News Netia zasilana zieloną energią

Ekologia jest na topie. Coraz więcej nowoczesnych firm stawia na zieloną energię. Do grona tych firm dołącza Netia. czytaj więcej

Netia Netia z ofertą innowacyjnych rozwiązań WiFi marketingu dla biznesu

Netia, jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce, wraz w usługami dostępowymi, zaoferowała swoim Klientom biznesowym pełen pakiet narzędzi analitycznych WiFi Marketing. Rodzina rozwiązań pod marką Netia WiFi Marketing pozwala firmom zwiększyć przychody, pozyskać nowych Klientów, a także wzmocnić ich lojalność. czytaj więcej

Netia Nie ma jak w sieci – nowy format reklamowy Netii

Netia zaprezentowała nowy format reklamowy, którego pierwsza odsłona reklamuje najnowszą ofertę pakietową światłowodowego internetu z TV z Ligą Mistrzów do końca roku za darmo. Nowym bohaterem marki jest sympatyczny, błękitny pajączek. czytaj więcej

Netia Netia: światłowodowy internet na 9 miesięcy (nie tylko) dla studentów

Netia wprowadziła nową ofertę szybkiego, stacjonarnego dostępu do internetu nawet do 900 Mb/s, z umową na okres zaledwie 9 miesięcy. Promocja w sam raz dla studentów, ale operator nie ogranicza jej dostępności tylko do nich. Podstawowa prędkość internetu w ramach oferty to obecnie aż 150 Mb/s. czytaj więcej

Netia Netia: internet i TV z Ligą Mistrzów UEFA do końca roku bez opłat

Netia wprowadza nową ofertę promocyjnych pakietów z szybkim, światłowodowym dostępem do internetu, aż do 900 Mb/s i usługami telewizyjnymi z dostępem na żywo do meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, w rewelacyjnie niskich cenach. Oferty są dostępne zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów. czytaj więcej

Netia Netia: solidne wyniki za II kw. 2018 r.

Netia S.A. w drugim kwartale br. wypracowała 343 mln zł przychodów i 93 mln zł Skorygowanego Zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych. czytaj więcej

Netia Netia: światłowód w domach jednorodzinnych

Netia wprowadza nową ofertę światłowodowego dostępu do internetu do 900 Mb/s i pakietów z TV dla mieszkańców domów jednorodzinnych. Nowe oferty są dostępne również z rabatem smartDOM dla klientów Grupy Cyfrowy Polsat, której Netia jest częścią. czytaj więcej

Netia Netia Cloud Tunnel – szybki dostęp do dowolnej chmury na świecie

Netia poszerzyła ofertę rozwiązań dla klientów biznesowych o usługę Netia Cloud Tunnel, która pozwala na zestawianie bezpiecznych i niezawodnych połączeń z ponad 100 platformami chmurowymi na całym świecie, w tym Amazon Web Services, Microsoft Azure, czy Google Cloud. czytaj więcej

Netia Wakacje od abonamentu w Netii

Netia wprowadziła nową ofertę wakacyjną pod hasłem „wakacje od abonamentu w Netii”, w której przez 3 miesiące cena internetu lub internetu + TV, wynosi 1 zł za usługę. Oferta dostępna jest również z rabatem smartDOM dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Podczas sezonu wakacyjnego Netia promuje również usługę monitoringu w specjalnej cenie. czytaj więcej

News 5 wskazówek, jak stworzyć szybką i zoptymalizowaną stronę internetową

Jeśli chcemy, żeby naszą stronę internetową odwiedzało jak najwięcej użytkowników i żeby łatwo było znaleźć ją w wyszukiwarce, powinniśmy zadbać o to, aby spełniała kryteria wymienione we Wskazówkach dla Webmasterów Google. czytaj więcej

News Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa Androida: chroń się przed złośliwym oprogramowaniem i hakerami

Oto najlepsze wskazówki dotyczące bezpieczeństwa smartfonów, o których powinieneś pamiętać w świecie online. czytaj więcej

News Masz firmę? Pamiętaj o obsłudze informatycznej!

Żadna firma nie wyobraża sobie funkcjonowania bez internetu. Zdobywanie nowych klientów, sprzedaż online czy zamieszczanie informacji na stronie internetowej. Od sprawności naszej firmy w internecie zależą nasze zarobki. Im lepszy i mniej wadliwy system, tym lepiej. Lecz nie każdy przedsiębiorca ma na ten temat odpowiednią wiedzę i kwalifikacje. W tym zakresie przychodzi nam z pomocą informatyk, przejmujący w całości kwestią obsługi IT. Coraz więcej firm decyduje się na obsługę informatyczną przed kogoś z zewnątrz, ze względu na oszczędność czasu i pieniędzy. Co powinniśmy na ten temat wiedzieć? czytaj więcej

News Telewizor 32 cale czy 40 cali?

Wiele osób kupując telewizor, stawia na jak największy rozmiar. Czy jest to dobre podejście? Przecież nie zawsze więcej znaczy lepiej. Przy wyborze wielkości ekranu musimy kierować się kilkoma ważnymi aspektami. Telewizory w rozmiarach 32 i 40 cali to raczej mniejsze modele, jednak mogą sprawdzić się bardzo dobrze w niektórych przypadkach. Jaki rozmiar wybrać — 32 czy 40 cali? czytaj więcej