Archiwalne

+ Grupa Cyfrowy Polsat: bardzo dobre wyniki operacyjno-finansowe

14.11.2014

Zobacz więcej na CyfrowyPolsat.pl.

W III kw. br. Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat, m.in. dzięki doskonałym wynikom programu smartDOM, opublikowała bardzo dobre i perspektywiczne wyniki operacyjne – zanotowała wzrost liczby usług kontraktowych i ARPU oraz utrzymała stabilny churn. Telewizja Polsat zwiększyła udziały zarówno w oglądalności, jak i rynku reklamy. Wyniki te mają odzwierciedlenie w solidnych wynikach finansowych z przychodami 2,4 mld zł, EBITDĄ 910 mln zł i marżą EBITDA 37,6%.

Kluczowe dane operacyjne i finansowe Grupy

W III kw. br. Grupa Cyfrowy Polsat:

  • posiadała stabilną bazę klientów kontraktowych, wynoszącą 6,2 mln:
    -  liczba usług (RGU) kontraktowych wzrosła do 12,2 mln,
    -  ARPU klienta wzrosło do 86,5 zł,
    -  systematycznie rosnący wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód (RGU) na klienta wzrósł do 1,98x,
    -  stabilny churn wyniósł 8,8%,
  • odnotowała doskonałe wyniki sprzedaży w ramach programu smartDOM:
    -  z oferty skorzystało już ponad 380 tys. klientów,
    -  liczba aktywnych usług (RGU) posiadanych przez tę grupę klientów to ponad 1,2 mln,
    -  w III kw. br. klienci programu smartDOM dokupili 460 tys. dodatkowych usług,
    -  komunikacja programu ma pozytywny wpływ na sprzedaż pojedynczych usług w standardowych ofertach,
    -  program ma pozytywny wpływ na ARPU klienta kontraktowego,
  • zanotowała wiodące udziały Telewizji Polsat w oglądalności, wynoszące 24,1% oraz rosnący do poziomu 26,3% udział w rynku reklamy telewizyjnej,
  • wypracowała solidne wyniki finansowe:
    -  przychody:   2,4 mld zł,
    -  EBITDA: 910 mln zł,
    -  marża EBITDA: 37,6%.

- W trzecim kwartale tego roku kontynuowaliśmy realizację naszej strategii. W oparciu o stabilną bazę klientów kontraktowych z sukcesem zwiększaliśmy nasycenie usługami zintegrowanymi, sprzedając 460 tys. dodatkowych usług w programie smartDOM. Wdrażaliśmy kolejne etapy procesu integracji operacyjnej Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, którego celem jest wygenerowanie zapowiedzianych synergii przychodowych i kosztowych. Realizowane projekty oraz bieżąca kontrola kosztów pozwoliły nam osiągnąć solidne wyniki finansowe, co warte podkreślenia - przy wyraźnie rosnących przychodach. Po raz kolejny, jako lider technologiczny rynku, zaprezentowaliśmy nowe rozwiązania – testy technologii LTE Broadcast, usługę wielokamerową w IPLI oraz testową transmisję Internetu LTE Advanced o szybkości do 300 Mb/s na zagregowanych pasmach 1800 MHz i 2600 MHz – mówi Tomasz Gillner-Gorywoda, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Dyrektor Generalny, Polkomtel Sp. z o.o.

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat za III kw. 2014 r.

mln PLN III kw. 2014 zmiana r/r
Przychody 2,425 239%
Koszty* 1,515 238%
EBITDA 910 239%
Marża EBITDA 37,6% (2 p.p.)
Zysk netto 48 (73%)

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

- To kolejny kwartał bardzo dobrych wyników finansowych. Wzrost przychodów wynika nie tylko z konsolidacji wyników grupy Metelem, ale również ze stabilnego wzrostu organicznego naszego biznesu. Mimo inwestycji w program smartDOM i prawa do FIVB Mistrzostw świata w piłce siatkowej mężczyzn Polska 2014 oraz wyższych kosztów transmisji danych w związku z przyrostem liczby użytkowników Internetu mobilnego, wypracowaliśmy bardzo satysfakcjonujący wynik i marżę EBITDA. Zgodnie z planem realizujemy zapowiedziane synergie przychodowe, kosztowe i finansowe – komentuje Tomasz Szeląg, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych

- W segmencie usług dla klientów indywidualnych i biznesowych kontynuowaliśmy strategię maksymalizacji sprzedaży naszych podstawowych usług – telewizja, Internet, telefon – jednemu klientowi, czego efektem jest wzrost wskaźnika nasycenia usługami do 1,98 oraz wzrost ARPU do 86,5 zł. Istotny udział we wzroście liczby usług kontraktowych miała dynamicznie rosnąca rola Internetu mobilnego i wzmożone zainteresowanie usługą Multiroom. Nie bez znaczenia dla wyników naszej Grupy wciąż pozostaje stabilny wskaźnik churn – podsumowuje Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Polkomtel Sp. z o.o. i Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.

W III kw. br. Grupa Cyfrowy Polsat:

  • posiadała stabilną bazę klientów kontraktowych, wynoszącą 6,2 mln:
    -  ARPU klienta wzrosło 86,5 zł,
    -  stabilnie rosnący wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód na klienta wzrósł 1,98x,
    -  stabilny churn wyniósł 8,8%,
  • łączna liczba aktywnych usług generujących przychód wyniosła 16,4 mln, z czego:
    -  10,5 mln usług telefonicznych,
    -  4,4 mln usług telewizyjnych,
    -  1,5 mln usług Internetowych,
  • liczba usług kontraktowych wzrosła do 12,2 mln,  z czego:
    -  6,6 mln usług telefonicznych,
    -  4,3 mln usług telewizyjnych,
    -  1,3 mln usług Internetowych,
  • baza aktywnych usług przedpłaconych wyniosła 4,2 mln:
    -  ARPU klienta usług przedpłaconych wyniosło 18,3 zł,
  • Power LTE – więcej niż mobilny Internet:
    -  według niezależnego rankingu magazynu Komputer Świat, zrealizowanego z wykorzystaniem Speed Test, Grupa posiada najszybszy Internet mobilny spośród wszystkich operatorów komórkowych w Polsce,
    -  w III kw. br. Cyfrowy Polsat pozyskał 145 tys. dodatkowych RGU Internetu mobilnego w modelu kontraktowym i 29 tys. RGU w modelu przedpłaconym, co w sumie przyniosło wzrost na poziomie 174 tys. RGU,
    -  łącznie Grupa posiada już ponad 1,5 mln RGU Internetu mobilnego, stając się tym samym niekwestionowanym liderem rynku,
    -  Power LTE coraz częściej stanowi alternatywę dla Internetu domowego,
  • Średniomiesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wyniosła w III kw. br. około 3,6 mln, a we wrześniu br. wzrosła do 5,1 mln,
  • Polkomtel uruchomił nową markę Plush w opcji na kartę i mix z nielimitowanymi rozmowami i SMS-ami, kierowaną do młodych odbiorców,
  • Uruchomiony został nowy program smartFIRMA, który pozwala na łączenie usług telefonii komórkowej, Internetu LTE i telefonii stacjonarnej, przynosząc wymierne oszczędności dla klientów biznesowych. W programie znajdują się także produkty PlusBanku i energia elektryczna od Plusa oraz szerokie portfolio usług dodatkowych wspierających biznes.

- Na wzrost przychodów, kosztów i EBITDA całego segmentu miała wpływ konsolidacja wyników grupy Metelem, jednak, co ważne, w sposób organiczny rosły także przychody od klientów detalicznych – z opłat za usługi płatnej telewizji, usługi telekomunikacyjne oraz zrealizowany ruch w ramach usługi dostępu do szerokopasmowego Internetu, co przy jednoczesnej efektywnej kontroli kosztów zapewniło nam utrzymanie wysokiej rentowności – komentuje Tomasz Szeląg.

Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych za III kw. 2014 r.

mln PLN III kw. 2014 zmiana r/r
Przychody 2,164 347%
Koszty* 1,327 341%
EBITDA 837 357%
Marża EBITDA 38,7% 0,8 p.p.
Zysk netto 1 (99%)

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej

- W trzecim kwartale stacja POLSAT pozostawała liderem oglądalności w grupie komercyjnej, mimo postępującego procesu fragmentaryzacji rynku, a Grupa Polsat, dzięki sukcesowi jesiennej ramówki, bardzo dobrym wynikom kanałów Polsat Volleyball oraz dołączeniu stacji TV4 i TV6, zanotowała najwyższy udział w rynku. Łączne wyniki oglądalności Grupy za 9 miesięcy tego roku są zgodne z naszą długoterminową strategią. Nasze przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu, zarówno w trzecim kwartale, jak i w okresie 9 miesięcy, rosły znacznie szybciej niż rynek, dzięki skutecznej strategii sprzedaży na rosnącym rynku reklamowym – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Oglądalność kanałów Telewizji Polsat:

  • W III kw. br. Telewizja Polsat była liderem oglądalności z łącznym udziałem 24,1% w grupie komercyjnej. Kanał główny POLSAT był liderem oglądalności z wynikiem 12,8%, natomiast kanały tematyczne osiągnęły 11,4% udziału w rynku,
  • W pierwszych 9 miesiącach br. Telewizja Polsat także zajmowała pierwszą lokatę w oglądalności kanału głównego z wynikiem 13,2% i kanałów tematycznych z wynikiem 10,2%, co dało łączną oglądalność na poziomie 23,4%.

 Pozycja Telewizji Polsat na rynku reklamy:

  • Telewizja Polsat odnotowała ponad 19,5% wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu do 198 mln zł w III kw. br., zapewniając sobie 26,3% udziału w rynku (wzrost z 24,1%),
  • W pierwszych 9 miesiącach br. przychody z reklamy i sponsoringu Telewizji Polsat wzrosły o 17,6% do 673 mln zł, głównie w wyniku poprawy sytuacji na rynku reklamy TV, wzrostu organicznego kanałów Telewizji Polsat w tempie wyższym niż rynek oraz konsolidacji wyników TV4 i TV6, dzięki czemu udział Grupy w rynku wzrósł z 22,9% do 25,3%.

- Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej pozostawały w trzecim kwartale br. pod wpływem wydarzeń jednorazowych, takich jak sprzedaż spółki RS TV, zakup spółki Polskie Media i FIVB Mistrzostwa świata w piłce siatkowej mężczyzn Polska 2014. Co jednak istotne, przychody Telewizji Polsat rosły także w sposób organiczny, dzięki znacznie lepszej dynamice wzrostu przychodów z reklamy i sponsoringu w porównaniu do dynamiki całego rynku reklamy TV. Natomiast koszty skorygowane o powyższe wydarzenia jednorazowe spadły o 5%. Podsumowując, cały czas widać pozytywny wpływ zrównoważonego zarządzania ofertą programową kanałów na wyniki Telewizji Polsat – komentuje Tomasz Szeląg. 

Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej za III kw. 2014 r.

mln PLN III kw. 2014 zmiana r/r
Przychody 318 22%
Koszty* 245 40%
EBITDA 73 (14%)
Marża EBITDA 23,3% (15,1 p.p.)
Zysk netto 54 (30%)

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

źródło: Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat DwuPak, czyli telewizja i telefon od Cyfrowego Polsatu i Plusa do końca roku za darmo

Startuje nowa oferta specjalna dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. DwuPak to oferta telewizji Cyfrowego Polsatu z pakietem od 19,90 zł oraz oferta abonamentu telefonicznego w Plusie z rabatem. Obie te usługi można mieć już za niecałe 40 zł miesięcznie, a w ramach specjalnej promocji można też do końca roku korzystać z nich za darmo! czytaj więcej

Cyfrowy Polsat W Cyfrowym Polsacie abonament za darmo do końca roku

W Cyfrowym Polsacie pojawiła się nowa promocja – klienci, którzy wybiorą teraz pakiet Rodzinny HD, nie tylko będą go oglądać do końca tego roku za darmo, ale dodatkowo otrzymają w prezencie przez całą umowę dwa filmowe kanały premium: Cinemax HD i Cinemax 2 HD. Do składającego się z ponad 80 kanałów pakietu dołączyło również pięć nowych stacji w jakości HD: Polsat Sport HD, Polsat Sport Extra HD, Polsat Film HD, Super Polsat HD i TV6 HD. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2 w Cyfrowym Polsacie i IPLI

W Cyfrowym Polsacie oraz w telewizji internetowej IPLA ruszyła sprzedaż produktu Tenis Premium, prestiżowego pakietu typu „season pass”, dzięki któremu widzowie będą mogli obejrzeć na żywo, w jakości HD i bez reklam cały cykl rozgrywek tenisowych zaliczanych do Wielkiego Szlema: French Open (Roland Garros) 2017, Wimbledon 2017, US Open 2017 oraz Australian Open 2018. Dwa kanały premium, uruchamiane na czas turniejów, przez 24 godziny na dobę poświęcone będą wyłącznie rozgrywkom tenisowym. Za dostęp do wszystkich czterech turniejów abonenci Cyfrowego Polsatu i użytkownicy IPLI zapłacą jednorazowo 40 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Grupa Polsat i Eurosport prezentują pierwszy w Polsce produkt premium skierowany do fanów tenisa

Jako rezultat współpracy Grupy Polsat i Eurosportu, już niebawem zadebiutuje produkt TENIS PREMIUM. Zapewni on dostęp 24 godz. na dobę, bez reklam i w jakości HD do całego sezonu rozgrywek tenisowych zaliczanych do Wielkiego Szlema: French Open (Roland Garros) 2017, Wimbledon 2017, US Open 2017 oraz Australian Open 2018. Produkt ten, na który składają się dwa kanały Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2, stworzony został specjalnie z myślą o polskich kibicach tenisa i będzie uruchamiany wyłącznie na czas czterech prestiżowych turniejów, w ramach pakietu „season pass”. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Gala KSW 39: Colosseum w Cyfrowym Polsacie i IPLI

Abonenci Cyfrowego Polsatu oraz użytkownicy IPLI mogą już zamawiać dostęp do odbywającej się 27 maja br. gali KSW 39: Colosseum. Aż jedenaście pojedynków, w tym aż pięć walk o pas, w których udział wezmą największe gwiazdy KSW, w tym Mariusz Pudzianowski, Mamed Khalidov, Borys Mańkowski, Marcin Różalski, Popek Monster, Karol Bedorf czy Michał Kita. Gala dostępna będzie w systemie „pay-per-view” (PPV) dla abonentów Cyfrowego Polsatu oraz użytkowników IPLI w cenie 40 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat podsumowuje pierwszy kwartał 2017 roku

Wzrost liczby usług kontraktowych, przychodów oraz wyniku EBITDA Grupy. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Hollywoodzka śmietanka w majowych propozycjach VOD Cyfrowego Polsatu

Mark Wahlberg, Emily Blunt, Jason Statham, Robert De Niro i wielu, wielu innych… W filmowych hitach dostępnych w VOD Domowej Wypożyczalni Filmowej Cyfrowego Polsatu wystąpiła plejada najlepszych i najbardziej cenionych aktorów. Wśród przygotowanych na maj propozycji znajdują się m.in.: oparte na faktach „Przełęcz ocalonych” i „Żywioł. Deepwater Horizon”, ekranizacja największego bestsellera ostatnich lat „Dziewczyna z pociągu”, kontynuacja przygód Czterech Jeźdźców „Iluzja 2” oraz rubaszna komedia „Co Ty wiesz o swoim dziadku?”. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat przedłuża święta

Cyfrowy Polsat utrzymuje świąteczne promocje aż do końca stycznia! Wszyscy, którzy w pierwszym miesiącu 2017 roku zdecydują się na pełną ofertę telewizyjną operatora, otrzymają ją na wyjątkowych zasadach – na start aż przez 6 miesięcy bez opłat! Przedłużenie promocji komunikuje kampania reklamowa w telewizji, radiu i Internecie. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat DwuPak, czyli telewizja i telefon od Cyfrowego Polsatu i Plusa do końca roku za darmo

Startuje nowa oferta specjalna dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. DwuPak to oferta telewizji Cyfrowego Polsatu z pakietem od 19,90 zł oraz oferta abonamentu telefonicznego w Plusie z rabatem. Obie te usługi można mieć już za niecałe 40 zł miesięcznie, a w ramach specjalnej promocji można też do końca roku korzystać z nich za darmo! czytaj więcej

Cyfrowy Polsat W Cyfrowym Polsacie abonament za darmo do końca roku

W Cyfrowym Polsacie pojawiła się nowa promocja – klienci, którzy wybiorą teraz pakiet Rodzinny HD, nie tylko będą go oglądać do końca tego roku za darmo, ale dodatkowo otrzymają w prezencie przez całą umowę dwa filmowe kanały premium: Cinemax HD i Cinemax 2 HD. Do składającego się z ponad 80 kanałów pakietu dołączyło również pięć nowych stacji w jakości HD: Polsat Sport HD, Polsat Sport Extra HD, Polsat Film HD, Super Polsat HD i TV6 HD. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2 w Cyfrowym Polsacie i IPLI

W Cyfrowym Polsacie oraz w telewizji internetowej IPLA ruszyła sprzedaż produktu Tenis Premium, prestiżowego pakietu typu „season pass”, dzięki któremu widzowie będą mogli obejrzeć na żywo, w jakości HD i bez reklam cały cykl rozgrywek tenisowych zaliczanych do Wielkiego Szlema: French Open (Roland Garros) 2017, Wimbledon 2017, US Open 2017 oraz Australian Open 2018. Dwa kanały premium, uruchamiane na czas turniejów, przez 24 godziny na dobę poświęcone będą wyłącznie rozgrywkom tenisowym. Za dostęp do wszystkich czterech turniejów abonenci Cyfrowego Polsatu i użytkownicy IPLI zapłacą jednorazowo 40 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Grupa Polsat i Eurosport prezentują pierwszy w Polsce produkt premium skierowany do fanów tenisa

Jako rezultat współpracy Grupy Polsat i Eurosportu, już niebawem zadebiutuje produkt TENIS PREMIUM. Zapewni on dostęp 24 godz. na dobę, bez reklam i w jakości HD do całego sezonu rozgrywek tenisowych zaliczanych do Wielkiego Szlema: French Open (Roland Garros) 2017, Wimbledon 2017, US Open 2017 oraz Australian Open 2018. Produkt ten, na który składają się dwa kanały Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2, stworzony został specjalnie z myślą o polskich kibicach tenisa i będzie uruchamiany wyłącznie na czas czterech prestiżowych turniejów, w ramach pakietu „season pass”. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Gala KSW 39: Colosseum w Cyfrowym Polsacie i IPLI

Abonenci Cyfrowego Polsatu oraz użytkownicy IPLI mogą już zamawiać dostęp do odbywającej się 27 maja br. gali KSW 39: Colosseum. Aż jedenaście pojedynków, w tym aż pięć walk o pas, w których udział wezmą największe gwiazdy KSW, w tym Mariusz Pudzianowski, Mamed Khalidov, Borys Mańkowski, Marcin Różalski, Popek Monster, Karol Bedorf czy Michał Kita. Gala dostępna będzie w systemie „pay-per-view” (PPV) dla abonentów Cyfrowego Polsatu oraz użytkowników IPLI w cenie 40 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat podsumowuje pierwszy kwartał 2017 roku

Wzrost liczby usług kontraktowych, przychodów oraz wyniku EBITDA Grupy. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Hollywoodzka śmietanka w majowych propozycjach VOD Cyfrowego Polsatu

Mark Wahlberg, Emily Blunt, Jason Statham, Robert De Niro i wielu, wielu innych… W filmowych hitach dostępnych w VOD Domowej Wypożyczalni Filmowej Cyfrowego Polsatu wystąpiła plejada najlepszych i najbardziej cenionych aktorów. Wśród przygotowanych na maj propozycji znajdują się m.in.: oparte na faktach „Przełęcz ocalonych” i „Żywioł. Deepwater Horizon”, ekranizacja największego bestsellera ostatnich lat „Dziewczyna z pociągu”, kontynuacja przygód Czterech Jeźdźców „Iluzja 2” oraz rubaszna komedia „Co Ty wiesz o swoim dziadku?”. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat przedłuża święta

Cyfrowy Polsat utrzymuje świąteczne promocje aż do końca stycznia! Wszyscy, którzy w pierwszym miesiącu 2017 roku zdecydują się na pełną ofertę telewizyjną operatora, otrzymają ją na wyjątkowych zasadach – na start aż przez 6 miesięcy bez opłat! Przedłużenie promocji komunikuje kampania reklamowa w telewizji, radiu i Internecie. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Grupa Cyfrowy Polsat podsumowuje drugi kwartał 2018 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła II kwartał bardzo dobrymi, stabilnymi i zgodnymi z długoterminową strategią wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, a osiągnięte silne wyniki finansowe są wyższe od średniej oczekiwań analityków giełdowych. Przejęcie kontroli nad Netią w maju br. pozwoliło rozpocząć współpracę operacyjną spółek, a nawiązanie strategicznej współpracy i zakup kontrolnego pakietu akcji polskiej spółki Eleven Sports Network wspierają konsekwentny rozwój oferty sportowej Grupy w segmencie premium. Jednocześnie w ramach wszystkich usług Grupy Polsat ruszyła sprzedaż ofert z pakietem Polsat Sport Premium z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Ponad 600 Mb/s w sieci LTE Plus Advanced

Grupa Cyfrowy Polsat wdrożyła kolejne rozwiązania w technologii LTE Advanced. W Białymstoku połączone zostały cztery pasma, agregując w sumie aż 55 MHz, co jest obecnie najszerszym kanałem transmisji danych w technologii LTE Advanced w Polsce! Wraz z modulacją 256 QAM oraz zaimplementowaniem MIMO 4x4 na częstotliwości 2600 MHz pozwoliło to na osiągnięcie w testach prędkości ponad 600 Mb/s przy pobieraniu danych w komercyjnej sieci LTE Plus Advanced. Testy wykonano z użyciem najnowszych smartfonów Huawei (Mate 10 Pro, P20 i P20 Pro) i Samsung S9 oraz z wykorzystaniem atutów nowej platformy Nokia AirScale. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat podsumowuje pierwszy kwartał 2018 roku: więcej usług kontraktowych i klientów usług łączonych

Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła I kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi i sprzedażowymi obu segmentów. Już niemal 1,6 mln klientów korzysta z ofert wiązanych, a o blisko 0,5 mln wzrosła liczba świadczonych usług kontraktowych. Początek roku to okres mocnego wzrostu przychodów reklamowych i wysokiego udziału w rynku reklamy telewizyjnej. Bardzo dobre wyniki finansowe całej Grupy były wsparte szybko uzyskiwanymi synergiami z nowo zakupionych kanałów telewizyjnych. Grupa rozpoczęła także przygotowania do transmitowania od nowego sezonu rozgrywek Ligi Mistrzów i Ligi Europy, do których wyłączne prawa zakupiła na kolejne 3 lata, zapewniając sobie możliwość pokazania łącznie ponad 1000 meczów we wszystkich kanałach dystrybucji – w telewizji, w Internecie i na urządzeniach mobilnych. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyniki GK Cyfrowy Polsat w 2017 roku - ponad 1,5 mln klientów multiplay i kolejne akwizycje

Dla Grupy Cyfrowy Polsat to kolejny rok bardzo dobrych wyników operacyjnych i finansowych. Wśród najważniejszych wydarzeń 2017 roku były: dalsza skuteczna realizacja strategii multiplay, wdrożenie zasady Roam like at home (RLAH), nabycie praw sportowych do transmisji Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA oraz strategiczne akwizycje. Grupa po raz kolejny odnotowała wysoki wzrost liczby usług kontraktowych oraz klientów usług zintegrowanych. Osiągnęła wyniki oglądalności zgodne z długoterminową strategią, zajmując czołową pozycję na rynku nadawców, oraz wzrost przychodów reklamowych i udziałów w rynku reklamy TV. Był to także bardzo dobry rok pod względem wyników finansowych – przychody Grupy przekroczyły 9,8 mld zł, wynik EBITDA osiągnął 3,6 mld zł, a zysk netto – ok. 1 mld zł. Ponadto Cyfrowy Polsat regularnie zmniejszał zadłużenie oraz zanotował wysoki poziom wolnych przepływów pieniężnych – 1,7 mld zł. czytaj więcej