Archiwalne

+ Dobre prognozy dla rozwoju rynku chmurowych rozwiązań obsługi klienta

26.01.2015

Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), globalny dostawca oprogramowania i usług zwiększających jakość obsługi klienta, przewiduje, że wiodącym trendem przyszłego roku w zakresie systemów komunikacyjnych dla biznesu będzie dynamiczny rozwój liczby projektów chmurowych. Według raportu firmy analitycznej Frost & Sullivan „ Analysis of the EMEA Hosted Contact Centre Services Market” w latach 2013 – 2019 średnie tempo rozwoju rynku hostowanych i chmurowych rozwiązań contact center w regionie EMEA osiągnie 16,9 proc., natomiast w krajach Europy Wschodniej możemy spodziewać się wzrostu na poziomie 22,5 proc.

Frost & Sullivan szacuje, że w 2013 roku rynek hostowanych rozwiązań contact center w regionie EMEA osiągnął wartość 983,5 milionów dolarów. EMEA jest drugim co do wielkości rynkiem dla rozwiązań tego typu na świecie, generując 28,8 proc. dochodów globalnych i ustępując tylko Ameryce Północnej (57,4 proc. dochodów). Anglia, Niemcy, Francja i kraje skandynawskie posiadają największe udziały w rynku, natomiast najszybszy wzrost dochodów przewidywany jest w krajach o niższym stopniu penetracji – w Afryce i na Bliskim Wschodzie, w Europie Wschodniej i Rosji.

„Niższe koszty, istotne szczególnie w świetle niepewnej sytuacji ekonomicznej na rynkach naszego kontynentu, większa elastyczność biznesowa i możliwość dostosowywania zasobów do bieżących potrzeb, krótszy czas wdrożenia i szybki dostęp do aktualizacji to tylko niektóre z korzyści chmury, stojących u podstaw szybkiego wzrostu tego rynku” – powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence. – „Chmura nie jest przelotną modą – to trend, który zrewolucjonizuje świat rozwiązań technologicznych dla biznesu.”

Analitycy Frost & Sullivan porównują EMEA do sytuacji sprzed 3-4 lat w Ameryce Północnej. Charakterystyczną cechą rynku jest silne rozdrobnienie – wiele nowych, lokalnych firm próbuje swoich sił w obszarze hostowanych contact center i szybko kończy działalność z braku odpowiednich środków finansowych.

Konsumenci coraz częściej wykorzystują nowe kanały komunikacji nie tylko w kontaktach prywatnych, ale również podczas interakcji z działami obsługi klienta. W rezultacie w całej Europie rośnie popyt na rozwiązania multimedialne, umożliwiające zarządzanie wszystkimi kanałami kontaktu z klientem w jednym interfejsie. Frost & Sullivan przewiduje, że w ciągu najbliższych 12 – 24 miesięcy zwiększy się wykorzystanie wszystkich kanałów komunikacji w obsłudze klienta, jednak największy wzrost zaobserwujemy w przypadku mediów społecznościowych.

źródło: Interactive Intelligence

News Kompleksowe rozwiązania IT dla wymagających branż - przykład sukcesu

Współczesny rynek technologiczny oferuje szerokie spektrum rozwiązań dla różnych sektorów gospodarki. Przykładem firmy, która skutecznie realizuje projekty dla wymagających klientów branżowych, jest https://dogtronic.io/ - software house specjalizujący się w tworzeniu zaawansowanych aplikacji dla sektorów wymagających najwyższej precyzji i niezawodności.

czytaj więcej

News PLFON w nowej odsłonie - nowoczesna strona internetowa już dostępna

Peoplefone Polska, działająca pod marką PLFON, ogłasza uruchomienie nowej wersji swojej strony internetowej. Nowa odsłona serwisu powstała w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby użytkowników oraz dynamiczny rozwój rynku usług online. czytaj więcej

News 4 wskazówki dotyczące skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem

W dynamicznym świecie biznesu skuteczne zarządzanie jest podstawą wzrostu i rentowności. Umiejętne praktyki zarządzania mogą pomóc firmie w osiągnięciu jej celów, zapewniając jednocześnie efektywne wykorzystanie zasobów. Aby pomóc Państwu w dążeniu do skutecznego zarządzania, zebraliśmy zestaw czterech cennych wskazówek. czytaj więcej

News Nowoczesne data center jako fundament cloud computingu - co warto wiedzieć?

Współczesny model przetwarzania danych coraz częściej opiera się na rozwiązaniach chmurowych, które wymagają solidnej i nowoczesnej infrastruktury. Data center to kluczowy element całego ekosystemu cloud computingu, zapewniający wydajność, bezpieczeństwo i elastyczność. Czym charakteryzują się nowoczesne centra danych i dlaczego są tak istotne dla rozwoju technologii chmurowej? czytaj więcej