Archiwalne

* Cyfrowy Polsat dywersyfikuje źródła finansowania: emisja obligacji korporacyjnych o wartości 1 miliarda złotych

21.07.2015

Zobacz więcej na CyfrowyPolsat.pl.

Cyfrowy Polsat S.A. z sukcesem przeprowadził emisję niezabezpieczonych obligacji korporacyjnych na okaziciela serii A o łącznej wartości nominalnej 1 miliarda zł. Obligacje zostały zarejestrowane w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych S.A. i będą notowane na rynku ASO Catalyst.

Po rozpoczętej 2 lipca br. ofercie publicznej, skierowanej do co najmniej 150 oznaczonych adresatów, 10 lipca br. obligacje zostały przydzielone łącznie 52 inwestorom, wśród których znalazło się szereg funduszy inwestycyjnych i emerytalnych, jak również Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR).

- Emisję obligacji przeprowadziliśmy w relatywnie trudnych warunkach rynkowych, co jest tym większym sukcesem i potwierdzeniem bardzo dobrych perspektyw dla rozwoju naszej Grupy. Cieszyła się ona bardzo dużym zainteresowaniem wśród inwestorów, co jest dla nas dużym powodem do zadowolenia, zwłaszcza w świetle ostatnich niekorzystnych wydarzeń na rynkach finansowych i kryzysu greckiego. Natomiast wprowadzając obligacje na rynek Catalyst, daliśmy inwestorom kolejny instrument atrakcyjnej i stabilnej inwestycji w Grupę Cyfrowy Polsat – podsumowuje Tomasz Szeląg, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Emisja obligacji odbyła się na następujących warunkach:
· Cena emisyjna jednej obligacji była równa jej wartości nominalnej i wyniosła 1 tys. zł.
· Obligacje podlegają wykupowi po 6 latach, a dniem wykupu obligacji jest 21 lipca 2021 r.
· Obligacje mogą być wykupione wcześniej.
· Oprocentowanie obligacji jest zmienne, oparte o stawkę WIBOR 6M powiększoną o marżę 250 bps (dla wskaźnika zadłużenia w danym okresie niższego lub równego 3,5:1). Mechanizm wzrostu marży zależy od wartości wskaźnika zadłużenia zdefiniowanego w warunkach emisji obligacji. Oprocentowanie obligacji wypłacane będzie co pół roku.

- To bardzo duża jak na polski rynek emisja obligacji korporacyjnych, dzięki której skutecznie dywersyfikujemy źródła finansowania, zyskując jeszcze większą elastyczność biznesową. Marża, jaką uzyskaliśmy w procesie budowania księgi popytu jest bardzo atrakcyjna, zważywszy na charakterystykę instrumentów niezabezpieczonych. Cieszymy się, że Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju po raz kolejny podjął decyzję o zainwestowaniu w rozwój naszej Grupy. Współpraca z tak uznanym inwestorem daje nam nie tylko dużo satysfakcji, ale stanowi potwierdzenie stabilności i atrakcyjności naszego biznesu oraz słuszności obranej strategii rozwoju naszej Grupy – komentuje Tomasz Szeląg.

Wyemitowane przez Cyfrowy Polsat obligacje korporacyjne zostaną wprowadzone do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. w ramach rynku Catalyst. Wtedy też zostanie udostępniona do publicznej wiadomości treść warunków emisji obligacji, które określają szczegółowo warunki wypłaty oprocentowania i wykupu obligacji.

Wyłącznym agentem emisji Cyfrowego Polsatu przy emisji obligacji korporacyjnych jest Trigon Dom Maklerski. Doradcą prawnym w ofercie obligacji jest kancelaria Greenberg Traurig.

źródło: Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat Grupa Cyfrowy Polsat podsumowuje drugi kwartał 2018 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła II kwartał bardzo dobrymi, stabilnymi i zgodnymi z długoterminową strategią wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, a osiągnięte silne wyniki finansowe są wyższe od średniej oczekiwań analityków giełdowych. Przejęcie kontroli nad Netią w maju br. pozwoliło rozpocząć współpracę operacyjną spółek, a nawiązanie strategicznej współpracy i zakup kontrolnego pakietu akcji polskiej spółki Eleven Sports Network wspierają konsekwentny rozwój oferty sportowej Grupy w segmencie premium. Jednocześnie w ramach wszystkich usług Grupy Polsat ruszyła sprzedaż ofert z pakietem Polsat Sport Premium z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat podsumowuje pierwszy kwartał 2018 roku: więcej usług kontraktowych i klientów usług łączonych

Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła I kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi i sprzedażowymi obu segmentów. Już niemal 1,6 mln klientów korzysta z ofert wiązanych, a o blisko 0,5 mln wzrosła liczba świadczonych usług kontraktowych. Początek roku to okres mocnego wzrostu przychodów reklamowych i wysokiego udziału w rynku reklamy telewizyjnej. Bardzo dobre wyniki finansowe całej Grupy były wsparte szybko uzyskiwanymi synergiami z nowo zakupionych kanałów telewizyjnych. Grupa rozpoczęła także przygotowania do transmitowania od nowego sezonu rozgrywek Ligi Mistrzów i Ligi Europy, do których wyłączne prawa zakupiła na kolejne 3 lata, zapewniając sobie możliwość pokazania łącznie ponad 1000 meczów we wszystkich kanałach dystrybucji – w telewizji, w Internecie i na urządzeniach mobilnych. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyniki GK Cyfrowy Polsat w 2017 roku - ponad 1,5 mln klientów multiplay i kolejne akwizycje

Dla Grupy Cyfrowy Polsat to kolejny rok bardzo dobrych wyników operacyjnych i finansowych. Wśród najważniejszych wydarzeń 2017 roku były: dalsza skuteczna realizacja strategii multiplay, wdrożenie zasady Roam like at home (RLAH), nabycie praw sportowych do transmisji Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA oraz strategiczne akwizycje. Grupa po raz kolejny odnotowała wysoki wzrost liczby usług kontraktowych oraz klientów usług zintegrowanych. Osiągnęła wyniki oglądalności zgodne z długoterminową strategią, zajmując czołową pozycję na rynku nadawców, oraz wzrost przychodów reklamowych i udziałów w rynku reklamy TV. Był to także bardzo dobry rok pod względem wyników finansowych – przychody Grupy przekroczyły 9,8 mld zł, wynik EBITDA osiągnął 3,6 mld zł, a zysk netto – ok. 1 mld zł. Ponadto Cyfrowy Polsat regularnie zmniejszał zadłużenie oraz zanotował wysoki poziom wolnych przepływów pieniężnych – 1,7 mld zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat WynikiCyfrowego Polsatu po trzecim kwartale 2017 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła III kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, co oznacza, że skutecznie radziła sobie zarówno na rynkach telekomunikacyjnym i płatnej telewizji, jak i nadawców TV. Grupa odnotowała solidne wyniki finansowe, mimo niekorzystnego wpływu regulacji „Roam Like at Home”, oraz wciąż generuje bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne. Realizacja konsekwentnej polityki finansowej przyczyniła się do podwyższenia przez agencję Moody’s Investors Service perspektywy ratingu korporacyjnego dla Grupy do pozytywnej. czytaj więcej