News

2 miliony konsumentek poza zasięgiem branży online

23.06.2017

Na dodatek 38 proc. konsumentek z tej grupy nie ma dostępu do Internetu, a tak samo liczna część nie korzysta z Internetu, choć ma do niego dostęp (39 proc.),  jak wynika z Raportu Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, przygotowanego we współpracy z Kantar Public.

Bez wątpienia kobiety są filarem wzrostów w Polskiej branży e-commerce, jednak liczne statystyki pokazują, że są to głównie osoby młode, doskonale obeznane z nowymi technologiami. Największy potencjał polskiej branży e-commerce i fintech tkwi w uśpionej cyfrowo grupie konsumentek 45+. Potwierdzają to nie tylko liczne analizy rynkowe, ale także sygnały, które otrzymujemy od merchantów – mówi Dorota Ubysz, Wiceprezes Zarządu DotPay.

Z raportu “E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że 52 proc. Polek robi zakupy w sieci. Ogółem, większość kupujących w Internecie stanowią grupy wiekowe 15-24 (30 proc.) i 35-49 lat (30 proc.). Osoby w wieku 50+ stanowią zaledwie 15 proc. kupujących online.

Firmy z takich branż jak e-commerce, płatności online oraz internetowych usług bankowych od lat dwoją się i troją aby zachęcić coraz większą rzeszę klientów do korzystania z rozliczeń internetowych oraz bankowości mobilnej. W przypadku osób w wieku 50+ napotykają jednak na liczne bariery, głównie wynikające z przyzwyczajeń – mówi Łukasz Wierdak, analityk rynku płatności internetowych, Dyrektor Inwestycyjny w MCI Capital.

Polska nie wypada korzystnie na tle Europy w tym zakresie. Z danych Eurostatu za rok 2016 wynika, że ponad 50 proc. emerytów i rencistów w UE dokonało w 2016 zakupów w sieci. Co ciekawe, osoby w wieku 55-74 lata są nawet bardziej aktywne jeśli chodzi o liczbę transakcji, niż w konsumenci między 16. a 24. rokiem życia. Seniorzy stanowią większą grupę korzystającą z usług e-sklepów częściej niż 6 razy na kwartał (15 proc.), niż konsumenci w wieku 16-24 (13 proc.).

Najczęstszą przyczyną rzadkiego korzystania lub niekorzystania z Internetu jest brak takiej potrzeby, jak deklaruje 58 proc. kobiet objętych badaniem. Wyraźnie widać brak świadomości dotyczącej kompleksowości usług online oraz ułatwień i korzyści, jakie przynoszą one w codziennym życiu – mówi Ovais Siddiqui, Prezes Zarządu Aasa Polska.

Co siódma badana jak dotąd nie otrzymała odpowiedniego wsparcia w zakresie korzystania z Internetu. Co ciekawe aż 70 proc. respondentek kobiet nie odczuwa potrzeby poszerzenia swoich umiejętności w tym zakresie.

***

Metodologia badania „Polki Wykluczone Cyfrowo 2017”

Badanie zostało przeprowadzone w maju 2017 roku przez Kantar Public na zlecenie Aasa Polska, metodą CATI (wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo), na ogólnopolskiej grupie 1000 Polek w wieku 45-70 lat wykluczonych cyfrowo lub korzystających z Internetu w małym stopniu (kilka razy w miesiącu bądź rzadziej).

News UPC Polska ma najszybszy internet światłowodowy

W lutym odbył się kolejny ranking SpeedTest. UPC Polska okazała się najszybszym ogólnopolskim operatorem internetu światłowodowego. Średni wynik sieci UPC przekroczył poziom 150 Mb/s - czyli dwukrotnie wyższy wynik od średniej prędkości krajowej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Domeny.pl: teraz każdy może mieć adres w domenie .UK

Inwestycja w domenę? Właśnie pojawiło się prawie 2 miliony okazji po uwolnieniu domeny .UK czytaj więcej

News Dzień dziecka w Cyfrowym Polsacie

Dzień dziecka jak co roku jest uwielbianym dniem przez każde dziecko. Cyfrowy Polsat może nam jeszcze bardziej uprzyjemnić ten wyjątkowy dzień. Zainteresowani będą mogli skorzystać z „otwartego okna” na którym będą udostępniane 5 kanałów dziecięcych CBeebies, Disney Junior, Nickelodeon, NickToons oraz Nick Jr., które będzie można oglądać aż do 17 czerwca. czytaj więcej

Wiadomości firmowe H88 uznany za operatora usługi kluczowej przez MC

Inwestycje w poprawę bezpieczeństwa w grupie webhostingowej H88 czytaj więcej