Case Study

Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

15.01.2019
3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy?

Podstawowym problemem była komunikacja klienta ze światem zewnętrznym, linie telefoniczne były cały czas zablokowane, ponieważ była ich mała ilość, więc bardzo trudno było się dodzwonić do użytkowników analogowych central telefonicznych, a oni nie mogli zadzwonić na zewnątrz. Był to notoryczny problem. Obustronna komunikacja na zewnątrz firmy i do firmy była w zasadzie sparaliżowana. Trochę lepiej było z komunikacją wewnętrzną, ponieważ centrale telefoniczne zapewniały ją bez większych ograniczeń, ale tylko wewnątrz budynków. Nie można było zadzwonić bezpośrednio do innego użytkownika w innym budynku z wykorzystaniem numeru wewnętrznego.

 

Dlatego do rozwiązania tych problemów, trzeba było użyć systemu, który nie będzie ograniczał komunikacji pomiędzy lokalizacjami oraz komunikacji do i z firmy. Najlepszym z możliwych rozwiązań było zastosowanie jednej centrali telefonicznej, która poprzez istniejącą sieć komputerową łączącą wszystkie lokalizacje klienta, mogłaby obsłużyć cały ruch telefoniczny i jednocześnie dawałaby możliwość łatwego zarządzania użytkownikami systemu. Dlatego zastosowaliśmy centralę IP PBX.

 

Centrala telefoniczna IP PBX została umieszczona w jednej z serwerowni klienta. Aby bezpiecznie korzystać z połączeń telefonicznych, operator telekomunikacyjny świadczący usługi dla klienta doprowadził łącze SIP Trunk jako usługę w wydzielonej sieci VLAN, co zapewniło odcięcie łącza SIP Trunk od infrastruktury internetowej oraz zapewniło brak dostępu dla łącza dla osób nieuprawnionych. Dal połączeń pomiędzy centralą telefoniczną a użytkownikami, wykorzystano lokalną sieć komputerową LAN z oddzielną adresacją IP dla każdej lokalizacji, co zapewniło łatwe zarządzanie flotą telefonów IP i użytkownikami.

 

Wdrożenie podzielono na trzy etapy:

  1. instalacja i podłączenie nowej infrastruktury z nowymi zakresami numerów miejskich i wewnętrznych dla użytkowników systemu oraz umożliwienie testowania rozwiązania użytkownikom w celu jak najlepszej optymalizacji rozwiązania,
  2. okres przejściowy w którym funkcjonowały dwa rozwiązania równolegle - w tym czasie został uruchomiony proces przenoszenia numerów telefonicznych pomiędzy operatorami telekomunikacyjnymi,
  3. po przeniesieniu dotychczasowej numeracji z tradycyjnych linii telefonicznych do operatora świadczącego usługę SIP Trunk dla klienta, likwidacja starej infrastruktury, która nie spełniała już wymogów w obecnym czasie.

Dwa, równolegle działające systemy telefoniczne: telefony analogowe i telefony IP

Po wymianie rozwiązania analogowego (3 analogowe centrale telefoniczne wraz z telefonami) na cyfrowe (jedna centrala telefoniczna IP wraz z telefonami IP) oraz zmianie analogowych łączy telefonicznych na łącze SIP Trunk, rozwiązano problemy z:

  • komunikacją telefoniczną do firmy - można dodzwonić się do każdego użytkownika bezpośrednio,
  • komunikacją telefoniczną z firmy - każdy użytkownik może bez ograniczeń dzwonić na zewnątrz organizacji bezpośrednio ze swojego telefonu na biurku,
  • komunikacją wewnętrzną pomiędzy lokalizacjami - każdy użytkownik systemu telefonicznego ma swój unikalny numer wewnętrzny i może dzwonić do każdego innego użytkownika wybierając jego numer wewnętrzny, niezależnie od lokalizacji w której ten się znajduje.

 

Dodatkowo uporządkowano kwestię numeracji wewnętrznej i miejskiej, dzięki czemu dokładnie wiadomo który użytkownik znajduje się w którym obiekcie, a użytkownicy o podobnym profilu pracy mają łatwe do rozpoznania numery - na przykład w każdym obiekcie sekretariat ma taką samą końcówkę numeru (dwie ostatnie cyfry). Drugą korzyścią z przyjętego rozwiązania jest to, że użytkownicy mogą swobodnie przenosić się pomiędzy pomieszczeniami budynków razem ze swoimi numerami wewnętrznymi, bez konieczności zmiany czy ingerowania w infrastrukturę kablową (w każdym pomieszczeniu jest dostępna sieć komputerowa).

 

Jesteś zainteresowany/a takim rozwiązaniem? Wyślij do nas informację poprzez poniższy formularz kontaktowy, napisz jakiego oczekujesz rozwiązania. Przedstawimy możliwości w tym zakresie.

* - Pola wymagane

News Wymiana szybki Apple Watch

Apple to marka, która sprawia, że klienci, którzy raz zdecydują się na jej produkty, zazwyczaj nie chcą już wracać do produktów i rozwiązań innych producentów. Najpierw królowały iPhony i Macbooki, później iPady, a obecnie coraz większą popularność zdobywają zegarki Apple Watch. Niezawodna jakość oraz elegancki i minimalistyczny styl od zawsze cechowały producenta z nadgryzionym jabłkiem w logo, jednak nawet najlepsze produkty są podatne na uszkodzenia. Wymiana szybki Apple Watch jest jednym z przykładów możliwych szkód, których może doznać zegarek.

- Zegarek Apple Watch
- Naprawa zegarka Apple czytaj więcej

News Przenieś komunikację biznesową „w chmury”

Aby jak najsprawniej funkcjonować i odnieść sukces na rynku potrzebujesz skutecznych rozwiązań komunikacyjnych, najlepiej takich, które zapewnią nie tylko dostęp do nowoczesnych urządzeń, ale także do wydajnej platformy, która ułatwi codzienne zarządzanie i elastyczny model wdrożenia, dopasowany do potrzeb Twojej firmy i oczekiwań Twoich pracowników. Czy istnieje taka „magiczna” formuła? Marka Yeastar twierdzi, że jest nią połączenie centrali PBX w chmurze i platformy z usługami z zakresu Unified Communication zebranymi w elastyczne modele biznesowe. To wszystko, czego potrzebujesz do obsługi komunikacji biznesowej teraz w dystrybucji Impet Computers. czytaj więcej

News Firmowe centrum dowodzenia

Czy da się zarządzać całą komunikacją biznesową, czyli połączeniami głosowymi, połączeniami wideo, kamerami CCTV, konferencjami internetowymi, domofonami i systemami powiadomień, a także danymi i analizami danych w jednej scentralizowanej sieci? Tak z centralami marki Grandstream to możliwe! Poznajcie bogate portfolio możliwości. czytaj więcej

Case Study Centrala telefoniczna w nowym budynku przychodni lekarskiej

Budowa nowego budynku, to nie tylko nowe ściany, to także nowa infrastruktura, również telekomunikacyjna. Jaką technologię komunikacji wybrać? W nowych budynkach nie stosuje się już kabli telefonicznych, dlatego cała infrastruktura to komunikacja przez IP. czytaj więcej