Co to są kampanie telefoniczne wychodzące bez udziału agenta (wirtualny agent)?

To jest element działu: Jakie są dostępne usługi i rozwiązania do obsługi klienta w zakresie komunikacji wychodzącej (elementy Call Center)

Kampanie telefoniczne wychodzące bez udziału agenta (wirtualny agent), to element systemów opartych o koncepcję omnichannel (wielokanałowa obsługa klientów), polegający na wykorzystaniu scenariuszy połączeń i automatycznego dzwonienia do klientów z wykorzystaniem zintegrowanych z tego typu systemem baz danych.

W dziale: "Jakie są dostępne usługi i rozwiązania do obsługi klienta w zakresie komunikacji wychodzącej (elementy Call Center)" zobacz również:

 

Mechanizmy tego typu są wykorzystywane w sytuacjach, gdzie dzwonienie do klientów firmy jest oparte o stałe szablony rozmów i można powiedzieć, że jest rutynowe, na przykład w takich działaniach jak windykacja, potwierdzanie wizyt lekarskich czy innych spotkań, albo ubezpieczenia w zakresie przedłużania i odnawiania polis. Wszystkie te działania mają stały schemat komunikacyjny, a głównymi elementami zmiennymi są daty i kwoty finansowe. Dlatego w powiązaniu z zewnętrznymi systemami bazodanowymi, możliwe jest stworzenia kampanii wychodzącej z wykorzystaniem np. syntezatora mowy, który odtworzy daną treści klientowi, a ten ją potwierdzi lub nie, przez co w szybki sposób można zebrać dane do dalszych działań w zakresie utworzonej kampanii.

 

Narzędzie tego typu, może również służyć do zbierania danych o zainteresowaniu daną usługą przez potencjalnych klientów i wstępnej selekcji w tym zakresie oraz w przypadku zainteresowania do automatycznego łączenia z agentem w czasie rzeczywistym lub w czasie późniejszym (oddzwonienie).