Dlaczego pomimo natłoku agencji interaktywnych, tylko kilka z nich obsługuje większość klientów?
Klienci oczekują od agencji pełnego pakietu usług
Agencje interaktywne nie bez powodu często nazywa się agencjami 360. Oznacza to, że powinny zajmować się wszelkimi formami e-marketingu. W ich ofercie powinno się znaleźć tworzenie stron internetowych, tworzenie sklepów internetowych, pozycjonowanie SEO, identyfikacja wizualna i inne formy reklamy internetowej. Klienci oczekują właśnie takiego pełnego pakietu. Wiele agencji nie spełnia jednak tego wymogu i specjalizuje się tylko w jednym aspekcie e-marketingu. Dlatego właśnie na rynku agencji istnieje tylko kilka firm, które dominują – oferują one po prostu kompleksowy pakiet usług.
Agencja interaktywna musi zapewniać wyniki
Drugim wymogiem klientów wobec agencji interaktywnej są wyraźne wyniki ich działania. Dzisiaj istnieje wiele narzędzi, dzięki którym klienci sami mogą sprawdzić, jakie efekty daje pozycjonowanie ich strony. Jaką przyciąga ona liczbę aktywnych użytkowników, jaki jest wskaźnik konwersji, jak wysoko strona plasuje się w wyszukiwarce. Coraz większa wiedza klientów przekłada się na coraz większe wymagania. Dlatego działania agencji muszą przynosić konkretne wyniki widoczne w zwiększeniu sprzedaży czy większego ruchu na stronie.
Do spełnienia tych wymagań potrzebna jest duża wiedza z zakresu SEM, SEO, ale również grafiki, copywritingu, link buildingu i wielu innych aspektów. Taką szeroką gamą umiejętności mogą pochwalić się specjaliści z tylko kilkunastu agencji 360 w Polsce.
Profesjonalna agencja powinna śledzić najnowsze trendy
Żeby wyprzedzić konkurencję i zapewnić swoim klientom najlepsze wyniki, specjaliści z agencji interaktywnej muszą mieć nie tylko dużą wiedzę – muszą też stale ją rozwijać. Świat e-marketingu rozwija się w zawrotnym tempie: zmieniają się technologie, powstają nowe kanały komunikacji, media społecznościowe, stale zmieniają się algorytmy wyszukiwarek. Dlatego specjaliści z najlepszych agencji powinni stale brać udział w szkoleniach, webinarach, konferencjach, które pozwolą im być na bieżąco z najnowszymi trendami i zapewnić swoim klientom najlepszą obsługę.
Wiele agencji trzyma się zasad pozycjonowania czy kampanii reklamowych, które dawały efekty wiele lat temu, ale dzisiaj pojawiły się już nowe nurty w e-marketingu. Wybranie agencji, która nie jest „na topie”, może dać naszej konkurencji przewagę.
Jak wybrać odpowiednią agencję?
Wybór agencji interaktywnej to na pewno duża odpowiedzialność – w końcu od nich zależy nasza obecność w Internecie, a więc e-marketing. Na początek najlepiej jest zapoznać się z ich portfolio. Na pewno na stronie agencji znajdziemy wiele przykładów ich wcześniejszych współprac (jeżeli nie, to jest to zły sygnał). Możemy zapoznać się z projektami dla branż, które są bliskie naszej marce, ale też innym działalnościom – może w ten sposób sami odkryjemy czego oczekujemy od naszej strony. Takie portfolio powinno nam pokazać czy agencja potrafi wykonywać różnorodne projekty dla różnych branż, w różnych kolorach, stylach i zakresach.
Kontakt z agencją jest bardzo istotnym czynnikiem
We współpracy z agencją liczy się nie tylko wiedza czy doświadczenie specjalistów, ale też łatwość w kontakcie. Ponieważ chodzi o nasz biznes, naszą markę, to klient ma prawo do zadawania wielu pytań, wymagania kolejnych działań czy po prostu informowania go o postępach w kampanii reklamowej. Dlatego właśnie wybierając agencję, warto się upewnić jak wygląda kontakt z przydzielonym specjalistą. Czy będziemy otrzymywać regularne raporty, czy będziemy mogli pozostać w kontakcie mailowym, jak duży wkład będzie od nas wymagany? Wszystkie te czynniki powinny wpłynąć na naszą decyzję.
Wybierz agencję, która pasuje do Twojej marki
Pomimo że musimy oczywiście kierować się takimi czynnikami jak cena, portfolio i zakres usług, to często o wyborze agencji zadecyduje po prostu nasze subiektywne odczucie. Może po rozmowie z danym specjalistą poczujemy, że rozumie on naszą wizję, a może w wykonanych realizacjach firmy zobaczymy taką, która wpadła nam w gust. Nasze osobiste preferencje na pewno są tutaj też ważne i powinniśmy się ich słuchać – w końcu wiele marek przed nami musiało mieć powód, żeby zaufać danej agencji.
News Dlaczego warto korzystać z chmury?
Rośnie popularność chmury obliczeniowej. Firmy dostrzegają zalety korzystania z cloud computingu i doceniają morze możliwości, jakie oferują poszczególne rodzaje chmury. Zobacz, co dzięki temu możesz zyskać firma. czytaj więcejNews Smartfon, który warto kupić – najlepsze smartfony w 2020 roku
Rozwój technologii sprawił, że dziś niewielu już chce korzystać z tradycyjnych telefonów. Zdecydowanie częściej decydujemy się na zakup smartfona i chętnie sięgamy po nowe modele. Ale paradoksalnie ogromny wybór i ciągłe aktualizacje propozycji od producentów wcale nie ułatwiają sprawy, szczególnie wtedy, gdy nie znamy się na nowinkach technologicznych i nie mamy czasu na porównywanie jakości nowych modeli. A zatem nad czym warto się skupić i jaki smartfon wybrać, by nie żałować wyboru?1. Najlepszy smartfon, czyli jaki?
2. Top 5 smartfonów do tysiąca złotych
3. Top 5 smartfonów, za które zapłacisz ponad 1000 złotych czytaj więcej