Co to jest numeracja typu infolinia 801 z Polski?

To jest element działu: Jaki rodzaj numeracji możesz zamówić u operatora/firmy?

Numeracja typu infolinia 801 jest używana w Polsce przez firmy które chcą usprawnić komunikację ze swoimi klientami. Numeracja taka jest wykorzystywana najczęściej do tworzenia biur obsługi klienta, które pracują z klientami poprzez jeden numer telefoniczny typu 801 xxx xxx. (często z wykorzystaniem systemów typu wirtualna centrala telefoniczna lub systemów klasy omnichannel do wielokanałowej obsługi klienta)

W dziale: "Jaki rodzaj numeracji możesz zamówić u operatora/firmy? " zobacz również:

 

Ważną cechą tego typu numeracji jest to, że połączenia na numery 801 są płatne, a same opłaty mogą być naliczane w różny sposób (zobacz poniżej). Dodatkowo, często opłata za połączenie jest rozkładana pomiędzy osobę dzwoniącą, a firmę, która udostępnia dla swoich klientów numer 801. Trzeba też zwrócić uwagę na to, że nie zawsze jest możliwość dodzwonienia się z telefonu komórkowego na tego typu numerację, dlatego firmy często udostępniają numer stacjonarny w celu ułatwienia kontaktu z nią.

 

Jak mogą być naliczane opłaty za połączenia z numerami 801 xxx xxx?

  • za każdą rozpoczętą jedną minutę połączenia (najczęściej niezależnie od godziny i dnia wykonania połączenia, ale może wystąpić sytuacja, że w zależności od godziny połączenia i rodzaju dnia /powszedni, świąteczny/ może być naliczana różna stawka za minutę połączenia telefonicznego),
  • za każde rozpoczęte trzy minuty połączenia (najczęściej w godzinach od 8:00 do 22:00 we wszystkie dni tygodnia),
  • za każde rozpoczęte sześć minut połączenia (najczęściej w godzinach od 22:00 do 8:00 we wszystkie dni tygodnia),
  • za jedno połączenie niezależnie od czasu trwania tego połączenia.

 

Teoretycznie, przy każdym tego typu numerze, powinna być informacja, jaki jest koszt połączenia, ale w praktyce, często możemy znaleźć informację w rodzaju: "Koszt połączenia zależny od taryfy operatora z którego sieci dzwonisz".